Google stadia, nu gratis!

  • 9 April 2020
  • 8 svar
  • 398 visningar

Användarnivå 7
Emblem +38

Hallå! Tänkte bara tipsa om att spel-streamingtjänsten Google Stadia är gratis i två månader för folk som har en ”aktiv” gmail. Den stödjer ett flertal Android-telefoner och allt som kan ha en riktigt version av Google chrome i sig! 
 

Stadia PRO som tjänsten heter låter spelaren streama i upp till 4k i hög bilduppdatering. 
 

Det finns en del gratis-spel som man kan roa sig med, tex Destiny 2 som är en personlig favorit!

så koppla upp en Bluetooth-kontroll till telefonen och börja spela! finns tyvärr inte på iOS! 
 


8 svar

Användarnivå 5
Emblem +10

Åh, vilket härligt tips @Chipsgeneralen. Passar ju alldeles galant i tider som dessa.
Ska kika lite närmare på det för att se om det fungerar att ha direkt i tv:n som har inbyggd Chromecast. 

Användarnivå 7
Emblem +38

Ja, men säg till @Jocke om du får det att fungera, jag har noll aning om hur jag löser. Men sitter också på en iPhone….
Men det fungerar riktigt bra i chrome. Testade Destiny 2 och det är lika kul som alltid! 

Användarnivå 3
Emblem

Hur gick med era Stadia-upplevelser :-) ? 

 

Jag förbokade detta, när det skulle lanseras. Bokade paketet, med handkontroll, Chromecast Ultra och Stadia Premium. När lanseringsdagen närmade sig och man inte hört något, så mailade jag dom, och de hade ingen aning om när man kunde tänkas få prylarna. 
Hade varit nöjd om jag antingen hade fått inloggningskod, om hårdvaran varit slut
Eller, hårdvaran, om de ville portionera ut koderna. 
Fast jag hörde ingenting…  Så jag avbokade! 

Sen kom detta, med gratis testperiod. Då testade jag inte med Chromecasten, men väl på min Mac, med chrome browser. Det funkade ju hyfsat bra, men spelen var ju tråkiga. Så det blev inte många spelade minuter. Nu är det uppsagt. 

 

Användarnivå 7
Emblem +38

Jag tycker det känns i typisk Google anda och är sådär halvfärdigt rätt slappt genomfört. Tekniken bakom allt är ju otroligt häftig men det känns inte som att resten va med dom.  Destination fungerar väl bra och det är rätt härligt att kunna spela på sin supergamla Mac. Men  tror mer på Xbox Xcloud här. Den känns mer genomtänkt och mer för spelare eller för någon som kan tänka sig börja spela. 

Användarnivå 3
Emblem

Ja, jag spelar inte tokmycket. Lite Football Manager på PC och på PS4, där jag även har Playstation Now. Som funkar bra! Testade Apple Arcade när det kom, men borde avvaktat till nu, när det kommit lite mer spel. 
 

Stadia kommer jag avvakta med till, kanske för alltid 🙂

 

👍

Användarnivå 7
Emblem +38

Skulle också absolut avvakta till för alltid. För det känns inte som en solid tjänst. Ps now har inga ”dolda” avgifter eller liknande. Samma Xbox gamepass (xcloud)

 

stadia är fortfarande att man måste köpa spelen för samma summa som på tex ps4. 
 

Apple arcade är en roligt solid tjänst. Men mitt bästa köp har varit ett Nintendo Switch måste jag säga. Där snackar vi kvalitet för pengarna samt ett riktigt bra alternativ till en klassisk ”konsol” 

 

@pjnorman 

Användarnivå 3
Emblem

Håller med, om NS. Flexibel lösning och prisvärda tjänster. Fy bubblan vad kul det är att spela gamla 8-bitars-spel. Wrecking Crew, t ex

Användarnivå 7
Emblem +38

Håller med, om NS. Flexibel lösning och prisvärda tjänster. Fy bubblan vad kul det är att spela gamla 8-bitars-spel. Wrecking Crew, t ex


lite före min tid så jag har svårt att spela de äldre spelen pga ibland rakt av för skoningslösa. Men som du säger en ruggigt bra produkt! 
äskkar gamla super metroid osv. 

Svara