"iMessage" för android är i princip här. Tack till Google!

  • 2 December 2019
  • 1 svar
  • 510 visningar

Användarnivå 7
Emblem +38

Hej, jag vet inte om det är många som går som jag och saknar iMessage eller är avundsjuka på fördelarna som iMessage har gentemot gamla tekniken SMS. Men nu har google gjort så att alla med android har möjlighet att chatta, skicka högupplösta videos m.m utan att det ska komprimeras eller skickas som flera sms/mms. 


Om man LADDAR NER Messages från playstore och väljer att man vill vara beta-testare. Därefter skall man välja Messages som standard-app för meddelanden. 

Och vänta en stund. Om man sedan klickar sig in i inställningar på appen (tre plupparna i hörnet) för att klicka på Chattfunktion ---->aktivera….

Om alla era kompisar som har android gör samma så kommer det fungera hur bra som helst. Då det inte blir sms utan det blir som en chatt utan ett riktigt “data” tak för att skicka tex filer/bilder/videos….

Tänkte att det kan vara en kul grej att testa för ANDROID-delen av användarna! :) 


1 svar

Användarnivå 5
Emblem +10

Woop Woop!

iMessage är drömmen så jag är glad för alla Androider att även de kommer att ha en liknande funktion :wink: .

 

 

Svara