Samsung Unpacked 2020 rykten.

  • 21 July 2020
  • 6 svar
  • 318 visningar

Användarnivå 7
Emblem +38

Snart kommer Samsung att visa upp enligt dem själva 5 st nya produkter. Den 5 augusti kommer vi veta allt, och ryktena har inte låtit sig vänta.

Det som internet har lyckats gräva fram är ett stycke nya hörlurar, en ny klocka samt tre stycken HELT nya enheter.

Galaxy “beans” är ett par nya Wireless hörlurar som ser ut ungefär som bönor. Dessa tycker ag ser otroligt härliga ut och har nästan lust att införskaffa pga passform. Hoppas på Succé för samsung då denna design är de starkaste sedan Airpods.

Galaxy buds LIVE kommer enligt rykten komma i tre färger. Ha en förväntad batteritid på 11 timmar lyssning och ha Aktiv Noice cancellation. Dvs Brusreducering man ser i hörlurar som tex AirPods Pro.
 

Utöver vad jag tycker ser ut som ett par riktigt sköna hörlurar så ska Samsung utannonsera en uppdaterad version av sin klocka Galaxy Watch
Här finns inte massor utav information förutom utseendet. Och att den släpps i tre färger, vilket verkar vara samma tre som hörlurarna.

Nu börjar det riktigt spännande med Samsung Galaxy Note 20 som kommer i enligt rykten 2 utföranden. En Note 20 och en Note 20 ULTRA där den vanliga kommer ha en “platt” skärm så som tex iPhone medans note 20 Ultra kommer ha välvd skärm.

Skillnaderna kommer nog bli liknande de som va förra året. Där ultran har större skärm möjligen mer ram och någon extra kamera/funktion som påverkar kameran. Jag gissar på en Zoom på kanske 30x. Så samsung använder sig av ULTRA på ett sätt som går i linje med vårens telefoner.

Tre färger även här. Där Copper är den nya och den ser magisk ut om man ska tro läckor.

För min egen del så är det absolut kul att se Samsungs olika nya produkter men det som får mig att gå i totalt tokspinn och börjar tjata om hur häftigt det är inför familj och vänner är 


GALAXY Z FOLD 2 eller möjligen Galaxy fold 2. Det råder lite olika.

Det som har läckt är en suddig officiell bild från Samsung själva. Och det visar på mycket stora och välbehövliga förbättringar jämfört med förra modellen. Speciellt så har skärmen på framsidan kommit in i 2020-talet och känns som en färdig produkt. Här tycker jag Samsung absolut är i framkant när det kommer till att försöka nya grejer och verkligen jaga ny mark.

Rykten säger att det är en ny typ skärmteknik och en 120hz uppdateringsfrekvens på den inre skärmen. Dvs lycka för alla som gillar snabba saker. Samsungs senaste chip och ungefär samma kameror som på Note 20.
Det kommer också vara “hole punch” kameror på både framsida och insidan av skärmen så inga stora flärpar som tar upp skärmyta.

I och med Z flip så har ju Samsung utvecklat en ny typ av “plast/glas” som gör att skärmen man viker inte repar sig lika lätt och känns mer som traditionell skärm. Detta gissar jag har blivit ännu bättre i Fold 2.

Utöver dessa stora nyheter så sägs det att en Z flip 5G kommer att släppas. Men det var allt.


Jag är som ni kanske redan vet eller förstår mest taggad på Fold 2 som jag tror kommer bli vansinnigt dyr och vansinnigt häftig. Tar 2 tänker jag.

Alltid kul med klockan som samsung ändå är bra på, hoppas på stora förbättringar kring symbiosen mellan deras egna telefoner och klockan så att det verkligen blir en värdig utmanare till Apple Watch.

Vad tror ni kommer utannonseras och vad är ni mest taggade på?


6 svar

Användarnivå 7
Emblem +38

Updatering kring Note 20 Ultra :) 

Android 10, 6.9-inch Dynamic AMOLED Infinity Display (3200×1440) with 120Hz refresh rate, Exynos 990 (2.7GHz), Main 108MP (f/1.8) + Ultra-Wide 12MP (f/2.2) + 12MP (f/3.0) + Laser Autofocus Rear Camera, 10MP (f/2.2) Front Camera, 12GB RAM and 256GB/512GB ROM storage, 4500mAh,
 
Och den nya Pennan ska ha löjliga 9ms responstid. 

Användarnivå 7
Emblem +40

Samsung verkar alltid vara ganska duktiga på att komma med nya saker som verkar riktigt häftiga! Hoppas att de lyckas leverera i år med!

Användarnivå 7
Emblem +38

Samsung verkar alltid vara ganska duktiga på att komma med nya saker som verkar riktigt häftiga! Hoppas att de lyckas leverera i år med!

Ibland till nivåer de inte kanske borde, tänker på första fold 😱

Användarnivå 7
Emblem +38

 Samsung börjar likna ett durkslag 

Då vet vi ungefär exakt allt om klockan. Nu är det inte många dagar kvar innan vi får allt bekräftat. 

Användarnivå 7
Emblem +38

Hej va Samsung är ett durkslag. Nu har Fold 2 läckt i sin helhet. 

Användarnivå 7
Emblem +38


rond 2! :) uppdateringar och information om vikbart gör i alla fall supertaggad! 

Svara