Besvarat

Ångra ett nytecknat abonnemang

  • 7 December 2022
  • 1 svar
  • 621 visningar

Hejsan! 

 

Jag har köpt ett företsgabonnemang den 22/11 och förstod att man har ångerrätt i 2 veckor. Nu vill jag ångra mitt köpt då det blir dyrare än säljaren sa. 

Hur gör jag för att ångra? 

Jag gissar att jag slipper betala fakturan som kom nu om jag ångrar köpet! 

icon

Bäst svar av frodrik91 7 December 2022, 08:35

Visa original

1 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 🙂, @RibbiRabbi 

Du har 14 dagars ångerrätt på avtal som ingåtts på distans eller utanför ordinarie butikslokaler. Det bästa är att du kontaktar kundservice på telefon , så kan dom se över ärendet. Eller om du va och fixade det i butik , då kan det vara bäst och gå till samma igen .  Och se vad det kan ha blivit för missförståelse.

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

Vad är det för avtal / mobil du skaffat . Vad skulle det kosta & vad är kostnaden nu när den är högre ?

Är det i dina papper för avtalet eller inloggat läge på Mitt3 , som du ser att det är “dyrare “ .

För om du skaffade det 22 november , så bör du få fakturan för dom 9 dagarna på december fakturan. Sen för användandet i december hamnar på Januari fakturan . Om inte även dom 9 dagarna hamnar på gemensamma fakturan i slutet av december.

 

Mvh F

Svara