Besvarat

Autogiro

  • 1 November 2022
  • 1 svar
  • 134 visningar

Hej, 

Jag har nyligen ändrat till autogiro som betalningsmetod. I 3 appen stod det att min faktura för Oktober skulle dras med autogiro den 28/10. Jag upptäckte idag att det aldrig hade dragits och betalade då in fakturan manuellt istället. Vänligen se till att det inte blir några anmärkningar eller extra kostnader eftersom det blev betalning någon dag sent.... 

Kommer det att dras på autogiro i November eller är det något mer jag behöver göra? Så jag slipper samma strul denna månad. 

Tack på förhand 

Med vänlig hälsning

Frida

 

icon

Bäst svar av frodrik91 1 November 2022, 23:18

Visa original

1 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 🙂, @Frida Henningsson 

Jag kan tänka mig att eftersom 28e Oktober var en fredag. Så kan det bli lite fördröjning när det går mot helg & att det dras 31/10 eller idag 1/11 istället.

Det ska nog inte vara någon fara. Eftersom du verkar ha ett aktivt Autogiro , så ska det fungera av sig självt . Dock kan det möjligtvis bli en dubbel debitering om autogiro dras nu , utöver din manuella betalning . Och då blir innestående pengar för dragning av din nästkomande faktura .

Men du bör kunna se att din faktura är betalad och klar , vid inloggning på mitt3 i app eller i webbläsare. Beroende på hur du gjorde din manuella betalning , så kan det möjligtvis dröja olika tid innan det visas.

Men ser du att den inte är betalad inom en dag eller två , så skulle jag råda dig kontakta kundservice.

Här får du deras uppgifter , ifall du behöver dom 🙂

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

Mvh F

Svara