Har just gjort en större uppgradering av min Mac till en Macbook Air med macOS Monterey (12.6.1),
vilken har Apple M1-chip.
Det innebär att jag behöver en ny driver, Mobile Partner, för att hantera bredbandsmodemet.
Var hittar jag en sådan?
Har just gjort en större uppgradering av min Mac till en Macbook Air med macOS Monterey (12.6.1),
vilken har Apple M1-chip.
Det innebär att jag behöver en ny driver, Mobile Partner, för att hantera bredbandsmodemet.
Var hittar jag en sådan?
Hejsan ,
Jag har kikat runt lite på nätet om det. Har själv några gamla stickor av Huawei och mac att testa på.
Huawei E398 samt Huawei E3272 , dock är dessa LTE stickor , dvs 3G/4G . Med både Mobile Partner / HiLink och andra programvaror. Både för Windows & Mac .
Men dessa stickor är cirka 10 år gamla , och den du har är 3G / 3G+ om jag förstått det rätt.
Jag skulle nog tro att det är lättare att få stickan att fungera i en 3G /4G Router , än att försöka få ihop firmware och drivrutiner / program på modernare system och datorer. Men att köpa en sådan skulle jag också tycka vara kasta pengar i sjön. Då dom ligger på tusenlappen cirka .
Men eftersom stickan är såpass gammal & begränsad i både hastighet/Täckning & mjukvara. Och förstår det som du har något slags bredband hos 3 , Så skulle jag nog tipsa om att se över något modernare som “3” erbjuder i form av router. Som lirar bra med din moderna Mac M1 . Samt att du kan ansluta fler enheter jämfört med tidigare , om inte dongeln va monterad i en router så att säga.
Förutom det, så blir man mer framtidssäker. För att kunna utnyttja din fina Mac fullt ut . Eller nya telefon osv. Ingen kedja är starkare än sin svagaste länk
Här har du kontaktuppgifter om du behöver vägledning / assistans om något som kan passa dig , alternativ att man besöker 3Butiken , så hjälper dom dig där
https://www.tre.se/support#kontaktaoss
Hoppas svaret va okej ändå & du får ihop något bra med surf till din Mac !
Mvh F
Hejsan
Hjälpte svaret dig som
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.