Skip to main content

Dålig teckning i Johannesbäck Uppsala 

ett tag hade jag till och med 5g Och 4g 

nu är det 3G och 4g , fast jag är utanför mig på min ute plats så får jag inte ens in 4g .

det har varit så ett tag och jag har senaste iPhone mobil inga som helst problem med

mobilen eller inställningar . tre.se har tydligen fel på sitt nät här i Uppsala ! 
hur löser vi det ? Annars måste jag säga upp

avtalet med er !
 

 

Hejsan 🙂@Tage 

Vad jag såg på driftinformationen så är det inget känt att något nät ligger nere , och på täckningskartan uppskattar den att du iaf har god 3G & 4G Täckning . Med även chans på 5G beroende på vart du bor i området.

Har du fortfarande problem angående 3G,4G och 5G täckningen ? Så fall är det bäst du kontaktar kundservice så dom får reda på det och kan se över vad som kan göras.

Det enkla du kan göra ,  är att göra en omstart av telefonen och starta upp den och ha pinkod / kodlås redo så inte det blir fel flera gånger. Och därefter se om det upplevs fortfarande som problem .

Ibland kan det även vara bra och se över så man har senaste mjukvaran av operativsystemet som mobilen använder . Under “ Inställningar → Allmänt →Programvaruuppdatering . Men krävs att man har någorlunda internet för att få det gjort . Likväl även bra att ha koll på sin pinkod & lösenkod om man har någon sådan . Så det inte blir strul när man loggar in på telefonen på nytt , efter omstart. 

 

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

Vad får du för hastigheter och svarstider när du gör test i bredbandskollen ??

http://www.bredbandskollen.se/

 

Lite osäker , men är det 2 olika enheter du nämner varav en har bra täckning eller är det mer att du syftar på att telefonen funkar bra i övrigt ?

 

Mvh F


Lämna en kommentar