Skip to main content

Har köpt samsung galaxy watch 6 som inte går att installera e sim på.

Min fru har samma problem och vi köpte dom samtidigt nu i maj-24.

Vi har båda samsung mobiler s21 och s21 fe.

Gjort allt som supporten sagt och vi har ringt 3 flera ggr och deras instruktioner fungerar inte alls.

Får felkod 4001 som vi sagt till 3 men dom vill inte säga vad det betyder. 

Sett i forum att problemet funnits i några år med äldre klockor med olika operatörer.

Är det samsung wearable appen som har buggar i svenska versionen eller 3 som skickar fel data till mobilen tro?

 

 

 

Svarar själv om någon i framtiden kollar.

På 3 så finns ingen information alls om att man måste stänga av wifi på sin telefon när man ska få e sim att fungera på sin galaxy watch. 

Ringt samsung som visste detta och om andra inställningar så ring dit.

0771 400 300 är numret.

Har dock inte fått frugans klocka att fungera på e sim, har 2st sidoabonnemang till barnen som kan störa ut funktionen tro?

Varken 3 eller samsung vet, men är bara på frugans abonnemang som det är strul med då jag testat våra 2st klockor och samsungtelefoner som är nya-s24+ och s23 mot varandra.

Ena löst och andra problemet finns ingen kompetens att lösa från 3 = mycket badboll?


Lämna en kommentar