Besvarat

Ej mottagit mobil

  • 18 October 2023
  • 1 svar
  • 67 visningar

Hej,

Den 1 oktober beställde jag och min mamma två Iphone 15 plus. Vi lovade att få dessa inom 1-2 veckor. Nu är det 18 oktober, och vi har fortfarande ej fått dem… När jag har gått in på er hemsida ett flertalet med gånger, står det fortfarande att leveranstiden för en svart Iphone 15 plus är 1-2 veckor om man ska beställa dem idag. Varför har vi ej fått våra mobiler när det gått 18 dagar sedan detta? När min mamma går in för att kolla när mobilerna kommer står det att den ena vet ni inte när den kommer att levereras, möjligtvis någon gång 2024. Den andra möjligtvis November/December. Detta är ej acceptabelt. Vi kräver därmed en kompensation och att vi får våra mobiler absolut senast om 2 veckor. Vi hoppas nu att ni ger oss våra mobiler snarast, om inte ni kan skicka dem från er får ni väll beställa från någon annan så att vi får våra mobiler... Vad tänkte ni ge oss för kompensation? 

Med vänlig hälsning

icon

Bäst svar av Pettersson 18 October 2023, 20:35

Visa original

1 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@Ej mottagit mobil Hej,

 

det är många som har beställt de nya iPhonesen vilket har orsakat långa leveranstider för alla leverantörer och inte enbart Tre. Leveranstiden som anges vid beställning är en beräknad leveranstid och inget löfte, den varierar även beroende på minnesstorlek, modell och färg.

Inne på Mitt3 kan ni se beräknad leveranstid. Det låter otroligt att det skulle visas att telefonen skulle levereras 2024, det bör vara en beräknad vecka som står där, alternativt obekräftad. Vart någonstans hittar ni att det står att den ska levereras 2024? Telefonerna skickas direkt från Apple till Tre och så fort Tre har fått in den så skickar de ut telefonen till er.

Innan telefonen har skickats betalar ni givetvis inget för telefonen heller. Det går tyvärr inte att garantera att ni får telefonen inom två veckor, men jag hoppas att ni får telefonerna så fort som möjligt.

 

Det enklaste är att ni håller koll på beräknad leveranstid inne på Mitt3. På länken nedan hittar du information om hur du spårar din beställning.

 

Svara