Besvarat

Fel telefonnummer i Apple Inställningar

  • 18 September 2022
  • 3 svar
  • 1419 visningar

För en månad sedan skaffade jag en ny mobil med ett abonnemang hos tre och ville behålla mitt telefon nummer från min gamla operatör. I Mitt3 appen står det att jag fått ett nytt nummer på det datumet jag var och tecknade avtalet och att nummerflyttsförfrågan har nekats.

Nån vecka senare pratar jag med min gamla operatör och dem löser så att nu så är nummerflytten godkänd och genomförd. Allt detta var innan jag fick hem mitt nya simkort.

Jag fick hem det och stoppade in det i nya mobilen på en eftermiddag och sim kortet skulle aktiveras morgonen efter.

Mitt problem är då att i Apples inställningar (Inställningar > Telefon > Mitt nummer) står mitt ”tillfälliga” nummer som jag fick på det nya abonnemanget som jag inte ville ha, och jag kan inte ändra på detta nummer. När jag försöker skriva in rätt nummer och trycker på spara så sparas det inte.

icon

Bäst svar av Younes M 19 September 2022, 16:02

Visa original

3 svar

Användarnivå 2
Emblem +8

Hejsan @lucaslju och välkommen till 3Community


Det jag skulle rekommendera att du testar är att nollställa nätverksinställningar. När du gör detta kommer ingenting på telefonen att försvinna, enda som kommer hända är att nätvärksinställningarna återställs.

Guide nollställ nätvärksinställningar
1. Gå in på inställningar
2. Välj Allmänt
3. Välj Nollställ
4. Välj Nollställ nätvärksinställningar
5. Telefonen kommer startas om automatiskt.

När du har genomfört det, vill jag att du testar att genomföra det du testade sist Inställningar > Telefon > Mitt nummer och ändra till det numret som det skall vara och sedan klicka Spara 😊

Återkom gärna om det fungerade efter att du nollställde nätvärksinställningarna. 

Hejsan @lucaslju och välkommen till 3Community


Det jag skulle rekommendera att du testar är att nollställa nätverksinställningar. När du gör detta kommer ingenting på telefonen att försvinna, enda som kommer hända är att nätvärksinställningarna återställs.

Guide nollställ nätvärksinställningar
1. Gå in på inställningar
2. Välj Allmänt
3. Välj Nollställ
4. Välj Nollställ nätvärksinställningar
5. Telefonen kommer startas om automatiskt.

När du har genomfört det, vill jag att du testar att genomföra det du testade sist Inställningar > Telefon > Mitt nummer och ändra till det numret som det skall vara och sedan klicka Spara 😊

Återkom gärna om det fungerade efter att du nollställde nätvärksinställningarna. 

Tack för ett så detaljerat svar. Dock så har jag inte testat detta då jag var och besökte Elgiganten butiken jag köpte mobilen från och fick ett nytt simkort då han i butiken trodde att det hade hängt upp sig vid simkort bytet och det funkade efter det.

Trevlig Helg!

Användarnivå 1

Detta löste mitt problem 👍

Jag hade samma problem. (Fel telefonnummer efter genomförd nummerflytt och kunde inte ändra det själv)

 

/Anders

Svara