Skip to main content

Beställde en iPhone 16 pro 512gb naturligt titan idag, sedan förra veckan och under tiden som beställningen gjordes så stod det att produkten snart fanns i lager och att leveransen skulle ske inom en vecka, när jag nu går in på produkten och väljer samma färg och lagringsutrymme så står det att leveranstiden är obekräftade från leverantör.

Så till min fråga, kommer jag få min telefon inom en vecka som det stod från början?

@M90 Hej,

när du lägger beställningen ser du den uppskattade leveranstiden om du lägger beställningen vid det tillfället. Det vill säga, om du kollar på beställningssidan vid ett senare tillfälle ser du den uppskattade leveranstiden om du lägger en beställning vid det tillfället. 

Du kan följa just din beställning inne på Mitt3. 

Är inte riktigt nöjd med det svaret då jag inte kan följa det på mitt 3…

Anledningen är att de inte finns i lager och nu står det obekräftade på produkten.

Jag vill ha info om varför det är sådana problem när det kommer till iphone 16 pro och pro max men att 16 vanliga och 16 plus finns i lager nästan hela tiden.

@M90 Som jag skrev så är informationen gällande den beräknade leveranstiden du ser på hemsidan anpassad till om du beställer idag. För den mest uppdaterade leveranstiden behöver du följa din order på Mitt3 eftersom den gäller just dig.

Det är Apple som skickar ut telefonerna till de olika återförsäljarna, som sedan skickar ut telefonen till kunderna som beställt. Ofta har Pro-telefonerna högre efterfrågan än de andra modellerna, varför leveranstiden är längre för just dessa. Tre vet inte heller på förhand exakt hur många telefoner de kommer att få och när förrän leveransen har skickats från Apple, det skapar svårigheter i att uppskatta en leveranstid. 

Jag anser att tre borde ta bort iphone 16 pro och pro max från sin hemsida och lägga upp den på nytt igen när de vet när i he***te som telefonerna kommer att finnas i lager!

För att utlova en leverans på en vecka då de snart ska finnas i lager för att sen ändra till obekräftat och inte skicka varken telefonen eller ett meddelande om en förklaring.

Sjukt oseriöst...

@M90 Jag jobbar inte på Tre - men du beställde väl telefonen den 21 oktober? Det har väl inte gått en vecka sedan dess? Avvakta och se om du får telefonen enligt den tid som det stod när du beställde först. ☺️

Lämna en kommentar