Fråga

Kan inte skicka mms på samsung s23 ultra

  • 17 February 2024
  • 7 svar
  • 414 visningar

Hej

Igår upptäckte jag att jag varken kan skicka eller ta emot mms på mobilen,det har funkat innan.

Jag provat att starta om mobilen men det hjälpte inte,någon som kan hjälpa mig med idéer,jag famlar i blindo känner jag.


7 svar

Samma sak för mig. Uppdaterat och startat om men MMS fungerar inte.

 

Samsung galaxy s21 ultra 

Användarnivå 3
Emblem +4

Om ni söker på “samsung mms” i detta forum så ser ni att många har detta problem. Vilket också har besvarats flera gånger. Det är kända problem med just Samsung.

Finns massor om detta i diverse Samsung-forum också. Googla.

Om ni söker på “samsung mms” i detta forum så ser ni att många har detta problem. Vilket också har besvarats flera gånger. Det är kända problem med just Samsung.

Finns massor om detta i diverse Samsung-forum också. Googla.

Jo, men jag har en Samsung galaxy s22 ultra med Telenor abonnemang och där har jag aldrig haft problem med MMS, bara med Tre abonnemanget! 

Användarnivå 3
Emblem +4

Om ni söker på “samsung mms” i detta forum så ser ni att många har detta problem. Vilket också har besvarats flera gånger. Det är kända problem med just Samsung.

Finns massor om detta i diverse Samsung-forum också. Googla.

Jo, men jag har en Samsung galaxy s22 ultra med Telenor abonnemang och där har jag aldrig haft problem med MMS, bara med Tre abonnemanget! 

Som jag skrev så finns problemet på flera Samsung-modeller oberoende av operatör.

Hittade detta exempelvis som kan vara orsaker:

  1. Weak or unstable cellular signal
  2. Mobile data being disabled
  3. Software glitch causing the phone to lag
  4. Incorrect network settings or Access Point Name (APN) configuration
  5. Service provider or carrier-related issue

Jag har samma problem, har en galaxy A52s. Jag har uppdaterat telefonen, startat om den men kan fortfarande inte skicka eller ta emot mms. Väldigt irriterande.

 

Någon som fått det att fungera igen?

 

Vi har samma problem på alla våra telefoner med Tre abonnemang, de får reda ut om det är en uppdatering till Samsung som ställer till det eller om det är Tre som har ett bekymmer.

Vi har samma problem på alla våra telefoner med Tre abonnemang, de får reda ut om det är en uppdatering till Samsung som ställer till det eller om det är Tre som har ett bekymmer.

 

Min kollega som också har Samsung (S22) och Tre har också problem med MMS. Tre supporten skyller på Samsung vilket är svagt då vi även har Telenor abonnemang och där är det inte några problem med Samsung mobiler.

 

Jag har även lånat ett Telenor SIM under tre dagar och då fungerade 20 talet MMS utan några som helst problem.

Svara