Fråga

Kreditgräns

  • 8 June 2024
  • 2 svar
  • 55 visningar

Hej,

 

Försöker på hemsidan beställa en tredje telefon till ett tredje abonnemang men den säger ifrån, något om att jag har nått kreditgränsen. Grabbarna på trebutiken säger samma sak om att gränsen är 1500kr per månad och att jag nått den. Oavsett årsinkomst. Det låter ju märkligt tycker jag.

 

Jag har en årsinkomst på ca 600k, borde man inte göra en individuell bedömning då istället för att sätta en gräns på 1500kr/månaden?

Någon med 600k i årsinkomst kanske är belånad upp till halsen och någon annan kanske har hälften så mycket i lån och har därmed råd med flera abonnemang .. lite synd att man har samma gräns för alla!

 

Eller har jag fel?


2 svar

Användarnivå 7
Emblem +41

@Eyüb Hej,

 

jag tror att det bästa är om du kontaktar kundservice och ser vad de säger. Du hittar kontaktuppgifter här.

 

Utan att veta kan jag tänka mig att det finns en gräns av säkerhetsskäl - men det borde gå att välja en annan delbetalningsperiod för att få en lägre månadskostnad?

Hej tack för input.

Jag har som sagt nått gränsen redan och det gick inte oavsett valda månader. När jag kontaktadd kundservice var inte mycket till hjälp. Hon hänvisade mig till Bisnode och att det var de som hade hand om dessa ärenden.

Låter väldigt märkligt att bli hänvisad till Bisnode då de endast tillhandahåller en tjänst. De kommer inte kunna påverka beslutet som Tre har tagit.

Svara