Besvarat

Leveranstid iPhone 15 Pro Max?

  • 17 September 2023
  • 34 svar
  • 4494 visningar

  • Nykomling
  • 2 kommentarer

Var en av de första som beställde iPhone 15 Pro Max ca 5 minuter efter förhandsordrarna satte igång och då stod det 1 veckas leveranstid, idag när jag kollar beräknad leverans står det v41 (2-3 veckor), hur kommer det sig/stämmer det? Mvh

icon

Bäst svar av Pettersson 18 September 2023, 16:02

Visa original

34 svar

Du har tur. Jag fick bekräftelse på beställning kl 14:59. Beräknad leverans vecka 48….

Ajaj, den suger, hoppas det är preliminära datum och att dom dyker upp tidigare :)

Du har tur. Jag fick bekräftelse på beställning kl 14:59. Beräknad leverans vecka 48….

Ajaj, den suger, hoppas det är preliminära datum och att dom dyker upp tidigare :)

Användarnivå 7
Emblem +40

@YGKS @Dmytro Hej,

 

leveranstiden som ni ser inne på Mitt3 är den beräknade just nu. Då trycket på nya telefoner är stort vet återförsäljarna inte exakt när de får in leveranserna eller hur många telefoner som kommer, eftersom flera saker kan på verka det. I takt med att lanseringsdatumet närmar sig kommer informationen ni ser att uppdateras och över tid bli mer korrekt. 

 

Håller tummarna för att ni får telefonerna snabbt! 😄

Beställde IPhone 15 PRO inom 30 min efter att lanseringen började. Har stått att beräknad leverans är 2-3 dagar i 2 dagar nu och har inte fått nån spårningslänk, vet inte riktigt hur den ska hinna hit till imorgon när det har gått 3 dagar utan att den har skickats som det ser ut nu 

Användarnivå 7
Emblem +40

@MichelMilad PostNord levererar oftast dagen efter att paketet skickats, så om Tre har fått in tillräckligt många telefoner så att du också kan få en skickad till dig - bör den skickas iväg under dagen. Du borde kunna se ett kollnummer på Mitt3 eller status i PostNord-appen när den har skickats (om du godkänt att paket läggs till med telefonnummer). 

Så jag ska förvänta mig att den kommer imorgon? För innan det ändrades till 2-3 dagar stod det att  den skulle levereras v.39 vilket är nästa vecka, men i förraigår ändrades det till 2-3 dagar utan någon mer uppdatering sedan dess

Användarnivå 7
Emblem +40

@MichelMilad Den planerade leveransen är 2-3 dagar enligt Mitt3 just nu. Jag håller tummarna att du kan få telefonen redan imorgon!

 

Har du PostNord-appen? Har du lagt till det mobilnummer du valde som kontaktnummer i appen? :) 

@MichelMilad Den planerade leveransen är 2-3 dagar enligt Mitt3 just nu. Jag håller tummarna att du kan få telefonen redan imorgon!

 

Har du PostNord-appen? Har du lagt till det mobilnummer du valde som kontaktnummer i appen? :) 

Ja, det har jag för alla leveranser med postnord! Så brukar ju kunna se att ett företag har registrerat frakt med de innan de får själva paketet, men det är lika tomt i postnord appen som här.

Användarnivå 7
Emblem +40

@MichelMilad Håller tummarna att det dyker upp senare under dagen! Utan att ha någon insyn i hur Tre arbetar, så borde målet vara att få ut alla telefoner som de har fått in redan idag. 

@MichelMilad Håller tummarna att det dyker upp senare under dagen! Utan att ha någon insyn i hur Tre arbetar, så borde målet vara att få ut alla telefoner som de har fått in redan idag. 

Får hålla tummarna och tårna att jag får den imorgon, annars blir den en lååång helg i och med att jag är så ivrig 😅

Comviq har redan fått leverans hem i föra veckan och personen beställde samtidigt som mig ”det här är skoj företag!

Användarnivå 7
Emblem +40

@Sha Det finns många saker som påverkar när telefonen kan levereras. Exempelvis vilken modell, färg och minneskonfiguration som beställts. Det påverkar även hur många förbeställningar en återförsäljare har fått. Exempelvis kan det ha varit så att en annan återförsäljare fått fler telefoner av en viss modell, samtidigt som en annan fått fler telefoner av en annan modell. 

Tre kan inte skicka ut telefoner de inte har, det är Apple som skickar ut telefonerna till de olika operatörerna. Så fort Tre har fått in den telefon du har beställt, kan de skicka ut den. Det finns ingen anledning att de skulle hålla på detta eftersom du inte betalar i förskott.

Håller tummarna för att du får din snart! Du kan följa ordern inne på Mitt3.

@Sha Det finns många saker som påverkar när telefonen kan levereras. Exempelvis vilken modell, färg och minneskonfiguration som beställts. Det påverkar även hur många förbeställningar en återförsäljare har fått. Exempelvis kan det ha varit så att en annan återförsäljare fått fler telefoner av en viss modell, samtidigt som en annan fått fler telefoner av en annan modell. 

Tre kan inte skicka ut telefoner de inte har, det är Apple som skickar ut telefonerna till de olika operatörerna. Så fort Tre har fått in den telefon du har beställt, kan de skicka ut den. Det finns ingen anledning att de skulle hålla på detta eftersom du inte betalar i förskott.

Håller tummarna för att du får din snart! Du kan följa ordern inne på Mitt3.

Jätteroligt att följa ordern på Mitt3.

Det stod v.48 för några dagar sedan. Nu står det att Beräknad leverans: Obekräftad :)

Och när jag beställde då stått det att leveranstid är 2-3 veckor 

Problemet är att de är billigare under första veckan på många företag som ni hade och hade jag vetat att ni inte  kan leverera under den tiden ni skrivit! hade jag valt en annan företag och inte väntad (personen har beställt precis samma Model i samma färg (vit PRO Max) under samma tid återigen.  Man blir frustrerad när ni har skrivit nått ni inte kan leverera 

@MichelMilad Håller tummarna att det dyker upp senare under dagen! Utan att ha någon insyn i hur Tre arbetar, så borde målet vara att få ut alla telefoner som de har fått in redan idag. 

Får hålla tummarna och tårna att jag får den imorgon, annars blir den en lååång helg i och med att jag är så ivrig 😅

Har du fått din i fredags?

Min mamma har fått sitt,  jag väntar och nu står det obekräftad leverans riktigt skoj. 

Var en av de första som förbeställde (15 pro max i titan 256 ) och fick bekräftat leverans v.48 vilket är helt orimligt och sen förra fredagen ( 22 september) har det stått obekräftade, vad är det som pågår?!

Var en av de första som förbeställde (15 pro max i titan 256 ) och fick bekräftat leverans v.48 vilket är helt orimligt och sen förra fredagen ( 22 september) har det stått obekräftade, vad är det som pågår?!

Fel informering av Tre pågår. De föreslår att ringa till Apple med såna frågor 

Användarnivå 7
Emblem +40

@Dmytro Jättekonstigt att de ber dig att ringa Apple, de som sitter på Apples kundtjänst vet precis lika lite som Tre. De på kundtjänsten hos Tre vet inte heller mer än vad du gör genom att se orderstatusen på Mitt3. Tyvärr vet inte Tre egentligen hur många telefoner de får in förrän leveransen är bekräftad, vilket sker när de får den mer eller mindre. 

 

@Mk.02 Det handlar egentligen om att Tre inte har någon aning om när de får in telefonerna. Det har varit extremt högt tryck på iPhone 15 Pro Max, framförallt 256GB i naturligt titan. Den modellen har ca 2-3 veckor längre leveranstid om du beställer den direkt från Apple än de övriga färgerna också, leverans i mitten/slutet av november för beställningar som läggs idag jämfört med mitten/slutet av oktober för de andra färgerna. 

@Pettersson Det stått på hemsidan att leveranstid är 2-3 veckor när jag beställde. Jag har beställt inom den första timmen. Tyvärr gjorde ingen screenshot.

Och ja, att rekommendera att jag ringer Apple är inte bara konstigt utan också helt oprofessionellt

Användarnivå 7
Emblem +40

@Dmytro Det låter kanske hårt nu, men screenshot eller ej - om Tre inte har telefonen kan de ju inte skicka den till dig? Du betalar ju inte heller för abonnemanget eller telefonen förrän den har skickats, likaså kan du när som helst avbeställa den om du inte önskar att få den levererad från Tre längre.. 

Så fort Tre får in telefonen kommer de att skicka ut den, det gäller egentligen alla återförsäljare. De tjänar ju inget på att hålla den på lager?

 

Håller verkligen tummarna för att du får den snart! 

Ta en screenshot och publicera hans svar det är bara så mkt de bryr sig om kunderna ”inte als”.  Han fattar inte att de har lurat oss och nu när rabatterna försvinner ska man beställa nån annan stans ? För att de lova nått de inte klarade leverera.

Användarnivå 6
Emblem +40

Vad jag såg så har både comviq och Apple själva leveranstider på ca 4 veckor . Telefonen har ju bara varit ute på marknaden i 5 dagar också . 
 

Vilka rabatter / skillnader syftar du på ? Samt prisbilder@Sha 

 

/ F 

Användarnivå 7
Emblem +40

@Sha Det erbjudande du beställde med får du självklart ta del av även om leveransen sker efter att erbjudandet har gått ut. 

Svara