Fråga

Mottagning eller sändning problem

  • 25 July 2022
  • 1 svar
  • 27 visningar

Sen några veckor sedan har jag och andra haft problem med att sända sms, whatsapp meddelanden och att kunna swisha.

Och det gäller orten Bredaryd i Värnamo kommun.

 Något måste ha hänt!

har sett att en ny mast är rest men utan något innehåll. Lite irriterande att något dom tydligen fungerade tidigare har nedmonteras innan det nya funderat.

 Men hoppas såklart att detta löser sig snarast!

 

 Mvh

 Marcus Öhrbom

 BREDARYD


1 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 👋🏻 , @MackanOtto 

Tråkigt att höra att det blivit sämre för er runt Bredaryd i Värnamo kommun . 
 

Så som jag förstår det , så har alla er 3 som operatör . 
 

Vad får ni för resultat ,  när ni gör ett hastighet/ Svartidstest hos : http://www.bredbandskollen.se/   ? 
 

Att det dykt upp en mast behöver inte betyda att det är en 3 mast eller att den är i bruk ännu . Men tror inte man tar ner funktionella saker innan bättre teknik kommer vid . 
 

Om man kikar med täckningskartan som referens så ska ni kunna ha god täckning med 3G & 4G .

Det man kan göra är några enkla steg innan man kontaktar kundservice : 

 

1 • Starta om samtliga enheter . Kom ihåg att ni behöver ha koll på lösenkod & pin kod . 
 

2 • Beroende på märke , göra en systemuppdatering under inställningar . Om det går med den surfen som funkar för er , alternativt fast internet hos någon eller wifi hos någon . Även appar kan vara lönt att hålla dom uppdaterade till senaste . Även här bra och ha koll på sina lösenkoder & pinkoder . 
 

3 • Om det inte upplevs som någon förbättring , så skulle jag råda er att kontakta kundservice . Då kan dom se över situationen och ärendet . Och om det behövs göra en täckningsfelannälan eller om det är något tillfälligt fel som går att lösa inom kort . 
 

https://www.tre.se/support#kontaktaoss
 

Hoppas det löser sig för er snarast , hojta till om det är något mer ni tänker på ! 💭 📱 


Med vänlig hälsning, F 

 

 

Svara