Hejsan , @Lexus
Det kan nog säkert finnas många anledningar till att det har förändras . Ibland positivt , ibland negativt. Kanske högre belastning vid vissa tidpunkter tex.
Antar att du är kopplad över Wi-Fi på 2.4 / 5 GHz till din mobil & kanske dator också, eller nätverkskabel för den. Och 3G / 4G eller 5G för mobilen om du inte är ansluten på Wi-Fi .
Vad är det för router du använder?
Det finns nu en funktion där man kan skicka in information , så går det till nätavdelningen.
https://www.tre.se/varfor-tre/tackning/tackningskarta ( Upplelvelse → Täckning )
Vilket område på täckningskartan upplever du dessa problem ?
& vad får du för resultat på olika hastighetstester vid olika tidpunkter ?
https://www.bredbandskollen.se/
Om du upplever ofta problem , eller att problem uppstår. Så är det bra att kontakta kundservice, för att se om man behöver göra en felanmälan /täckningsfelanmälan så rätt avdelning kan se över ärendet. Än att gå händelserna i förväg över byte. Får dom inte till sig information om problem , så blir det även svårt och lösa dom.
Här har du deras kontaktuppgifter om det behövs så småningom.
https://www.tre.se/support#kontaktaoss
Spelar också spel ständigt , så jag förstår din frustration över hur viktigt det är . Speciellt med Svarstider som är absolut jätte viktigt.
Hoppas på att det kan bli bättre framöver för dig med stabiliteten & hastigheterna.
/F