Fråga

sim kort

  • 19 September 2023
  • 2 svar
  • 52 visningar

Hej! Jag gjorde en nummer flytt för ett tag sen.. kan jag få tillbaka det numret eller beställa ett nytt sim kort med det numret? Jag behöver verkligen det för att kunna använda min Mail..


2 svar

Användarnivå 5
Emblem +33

Gissar att du menar att du gjort ett nummerbyte och att du nu vill ha tillbaka ditt gamla nummer. Nummerflytt är nämligen när man flyttar sitt nummer mellan olika operatörer.

Vid nummerbyte eller avslut av abonnemang läggs telefonnumret i karantän i några månader innan det blir möjligt för någon annan att få numret. Kontakta 3Kundservice för att se om de kan hjälpa dig att få tillbaka det gamla numret.

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan , @Julianatalieh 

Om du loggar in på Mitt3 i appen eller i webbläsaren . Så kan du beställa nytt SIM-Kort / E-Sim till det numret du har hos 3. https://www.tre.se/

Abonnemang → Telefonnumret det gäller → Abonnemangsdetaljer → Hantera SIM-Kort är till höger.

Beroende på vad du har för märke och modell på din telefon . Så skulle jag rekommendera E-Sim om den har stöd för det. Då kommer du snabbt igång och behöver inte vänta med att ett fysiskt SIM-Kort ska komma postvägen.

Är det Sms verifiering du behöver för att komma åt din mail ? Det finns andra sätt att logga in på din mail. Beroende på vad du har för slags mail och inloggningssäkerhet.

Är det någon av dessa du syftar på gällande mejl,  Hotmail,Gmail eller iCloud ?

/F

Svara