Fråga

Spärra simkort?

  • 7 August 2023
  • 3 svar
  • 444 visningar

Kan man spärra ett simkort som sitter fast i  den gamla telefonen och få ett nytt simkort till den nya telefonen?


3 svar

Användarnivå 5
Emblem +33

Du kan beställa ett nytt SIM-kort via Mitt3. Om du har vägarna förbi en 3Butik kan du hämta ett SIM-kort där.

Tack. Mycket konstigt att inte personen på 3 som jag pratade med idag sa att jag kunde göra så. Jag frågade iofs om esim eftersom jag inte får upp luckan på gamla telefonen och jag nämnde även att det kanske var så att de kunde spärra det gamla simkortet, men det sa han aldrig att de kunde göra. Tröttsamt. Jag har suttit typ hela kvällen och försökt trycka ut den där luckan. Tack för svar. Får ringa dem imorgon och formulera mig annorlunda. 🙂

Användarnivå 5
Emblem +33

Du kan beställa ett eSIM eller ett nytt SIM-kort på Mitt3. Om du ringer till 3Kundservice ska du nog inte säga spärra SIM-kort. Det gör man normalt om mobilen har blivit stulen. Då spärras abonnemanget och ett nytt SIM-kort skickas ut.

Du vill ju bara beställa ett nytt SIM-kort, men enklast är som sagt att beställa ett eSIM direkt på Mitt3. Då får du det direkt.

När du byter SIM-kort kommer det gamla SIM-kortet att avaktiveras så det behöver aldrig spärras.

Svara