Hej,
Jag undrar om mitt sim-kort har blivit spärrat till nr 0730-XXXXXX? Min mobil blev stulen och har ringt 0735 - 300 400 men är osäker på om det gick igenom.
Mvh Albin
Hej,
Jag undrar om mitt sim-kort har blivit spärrat till nr 0730-XXXXXX? Min mobil blev stulen och har ringt 0735 - 300 400 men är osäker på om det gick igenom.
Mvh Albin
Hejsan ,
Tråkigt att höra angående stölden av din telefon.
Lite osäker på hur det syns inne på Mitt3 i App eller Webbläsare om man kan se ifall Sim-kortet är spärrat eller ej.Men eftersom du följt instruktionerna så borde det ha blivit utfört korrekt. Men för att vara på det säkra så skadar de inte att kontakta 3 Kundservice och få det bekräftat. Och om du inte fått nytt Sim-kort så är det relevant att få det ordnat i samma stund.
Antar du gjort en Polisanmälan & eventuell en skadeanmälan om du har en 3Trygg försäkring för din telefon.
Så som jag förstår det , så ska man få ett nytt Sim-Kort utskickat i samma stund man spärrar abonnemanget/Sim-kortet. Har du fått ett nytt Sim-kort på posten ?
Detta kan vara något att kika på också om du inte redan gjort detta. Man kan chansa och spåra telefonen innan man spärrar den för gott . Man vet aldrig.
https://www.tre.se/blogg/hitta-och-spara-mobil
Du kan också stöldspärra själva telefonen (en så kallad IMEI-spärr) men det går bara att göras via vår Kundservice. En IMEI-spärr innebär att ingen kan använda din mobil för röstsamtal inom de delar av världen som använder sig utav den så kallade spärrdatabasen.
/F
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.