Fråga

surfen slut fast än 15 g utlåvat

  • 17 July 2022
  • 4 svar
  • 67 visningar

Hur kan jag ha 80% kvar om jag har 15 g här i Spanien?? Skulle ej använt min surf om jag visste detta då jag är i stort behov av surf i Sverige!


4 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 👋🏻 , @Makkanlolo 

 

Vid 80 % kvar av dina 15 GB som du har hemma och även utomlands per 30 dagar , så har du förbrukat 12 GB och har bara 3 GB kvar . Du ska kunna logga in på mitt3 i app eller webbläsare och se dag för dag hur mycket surf som gått åt , dock inte specifikt till vad . 

Om man hade ökat till obegränsat surf här hemma under denna månaden, så hade du kunnat få Max surf utomhus , dvs 60 GB för 30 dagar . Om du nu ska vara utomlands längre tid tänker jag . Alternativ att ha ett lokalt simkort samtidigt som ditt 3 kort . 
 

Nu vet jag inte , och kan inte se på ditt första sms när du ankom till Spanien och mobilen började surfa på nät där , hur lång tid du varit där . Men saker som kan bruka surf i bakrunden är allt från automatiska uppdateringar , man skickar / tar emot bilder / videos samt att man kanske även ser videos eller lyssnar på musik . 

 

Så man kan kika så inställningen är att det inte ska hämta automatiskt appar tex . Om man har tillgång till Wi-Fi här och där , så är de smart och bruka det . 
 

Även om man är utomlands är det bra att avaktivera 3Svar , för det kan ge kostnader utanför surfen för fakturan och ett tak på 625 kr / månaden , som man även kan ändra själv om man vill . 
 

Med vänlig hälsning, F 

Användarnivå 7
Emblem +40

@Makkanlolo Du har samma surfpott i Sverige som i EU/EES (och 3Världen om du har den tjänsten på ditt abonnemang). Det går fint att köpa till extra surf - den är även giltig i Sverige. Har du ett 3Flexibel-abonnemang kan du byta upp ditt abonnemang för att få mer surf och sedan byta ner igen när du inte behöver lika mycket längre. 

 

@frodrik91 Inom EU/EES ger inte 3Svar någon extra kostnad. Varken att lyssna av eller ta emot samtal. Det finns således ingen vits med att stänga av 3Svar. 

Användarnivå 6
Emblem +40

https://www.tre.se/utland
 

 

 

Användarnivå 7
Emblem +40

@frodrik91 Absolut står det så på hemsidan också - men det ger fortfarande ingen kostnad att ha det aktivt inom EU/EES. 🤓

Svara