Fråga

täckning

  • 15 April 2022
  • 9 svar
  • 149 visningar

Vi har knappt nån täckning på mobilerna eller bredbandet ? Vad är felet någonting som vet ? Vi bor i Ydre . 


9 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hej 👋🏻 @Lisas75 

Tråkigt att höra ! Är detta något som uppstått nyligen eller hur länge har problemet funnits för er ? När funka de bra senast liksom . 

Vad har ni för utrustning mobiler / modem osv ? Och vad har skett sen allt fungerade bra sist . 
 

https://www.tre.se/varfor-tre/tackning/tackningskarta

kikade bara lite snabbt , men antar ni bor inom 3G / 4G område , med olik kvalite kanske . 

https://www.tre.se/varfor-tre/tackning/driftstorningar

Verkar inte vara någon störning eller planerat arbete iaf . 

Med vänlig hälsning, F 

 I bor där de är 4g men har haft väldiga problem dom två sista dagarna .. så tråkigt när alla barn är hemma med ! 

Användarnivå 6
Emblem +40

Okej jag förstår dig precis ☺️ Det är väll lov och sånt nu kan jag tänka mig . La till lite mer text i första kommentaren från mig . 
 

Hur upplever ni att det är sämre förresten ? 
 

Är det att det hackar , laggar när dom spelar spel eller buffrar” laddar ” långsamt eller inte tillräckligt när ni streamar/ser på film/serier . Eller när man gör allting samtidigt ?  Eller något annat tänkbart . 

De går knappt att surfa på nätet , lyssna på musik går inte .. knappt se på tv för allt hackar och barnen kan inte spela 

Nä de verkar inte bara bekymmer här men har hört fler som har problem i området nu ?? Vill ju gärna kunna se på tv eller spela eller göra nåt på mobilen eller datorn . 

Användarnivå 6
Emblem +40

Oj det där va inte vackert du ! Vad brukar ni ha för statistik annars ? 
 

Starta om routern / modemet samt flytta runt den vore inte fel iaf , om detta inte redan gjorts . Det kan ta en stund om man testar nya platser för märka om det är bra eller inte . 
 

Hur ser de ut när mobilen inte är kopplad till wifi på router / modemet ? För mobilen är också med sim - kort ifrån tre ? 

både inomhus & utomhus 

Men vad är det för märke / modell på enheterna ? 
 

Det kan jag förstå , det där kan man inte göra något med . Usch. Är de någon som varit i kontakt med kundtjänst , om alla har samma operatör så att säga 

Vi har startat om modemet de brukar funka bra annars , och testat andra platser med , känns hopplöst .. ja mobilerna är med tre abonnemang med , SPD d verkar ju som dom har nå skit här … de är deras egna märke och mobilerna är iPhone .. har inte hittat nåt nummer att ringa till kundtjänst då  de verkar vara stängt på helgerna ? Skrev dock på Messenger och ser om dom svara där ? 

Användarnivå 6
Emblem +40


Allting finns under support - > kundservice . Vet inte hur det är på telefon idag , men står ju inget avvikande mot dom tiderna så . Så ring innan det stänger är mitt tips :) och gör en felanmälan . 
 

Tre har inget eget märke , men kan tänka mig att det är huawei 535 ( bred och smal med lite lutning )  eller b818 som är mer som ett torn. 

På Messenger , Mail och sånt . Kan jag gissa att du inte får svar så snabbt under påsk . 

 

https://www.tre.se/support#kontaktaoss


Det enda jag kan tänka mig är att testa låsa mobilen / modemet på 3G , och se om man kan få en stabilare uppkoppling . 

Hur funkar täckningen & telefonerna runt på stan ? Inte bättre någonstans när man är iväg liksom . 

Tack försöker kontakta dom via Mail nu .. för komma fram där gick inte per telefon alla fall .. tack ☺️

Svara