Besvarat

Dålig batteritid på min router

  • 30 April 2018
  • 6 svar
  • 503 visningar

varför måste jag ha min router på laddning hela tiden den dör nästan omgående annars??
icon

Bäst svar av Johnny 7 May 2018, 14:30

Visa original

6 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej,

jag gissar att du har en mobil mini router, stämmer det?

Generellt sett så blir det så att efter något år så kan batterilivet påverkas, som för mobiltelefoner också. Något som också påverkar batteritiden är hur mycket datatrafik som skickas och tas emot, hur många användare som är anslutna samt hur täckningen ser ut på platsen.

Vilken modell av router är det du har (det brukar stå på baksidan)? Hur länge har du haft den? Hur länge brukar den klara sig? 🙂
Hej och tack för svar, det är en huawei och jag har haft den ca 9 månader och jag får vara glad om den klarar sig en timme. kan det vara dags för en ny redan eller så ställer jag dagens första dumma fråga, går batteriet att byta ut??😉
Användarnivå 7
Emblem +40
Hej och tack för svar, det är en huawei och jag har haft den ca 9 månader och jag får vara glad om den klarar sig en timme. kan det vara dags för en ny redan eller så ställer jag dagens första dumma fråga, går batteriet att byta ut??😉

Det går att kolla upp! Vad heter den mer än Huawei? Det brukar stå ett nummer på baksidan, exempelvis Huawei E5172 eller något sånt 🙂
Tyvärr står det inget nummer på baksidan men jag får väl höra av mig till en handläggare på tre men tack för kommentarerna😎
Användarnivå 5
Emblem +5
Hej @annkre, och varmt välkommen till 3Community!
Tack för ditt bidrag och din fråga.

Det låter inte helt normalt att batteriet på din router skulle tömmas så pass snabbt som du beskriver. Eftersom du endast haft den under 9 månader så kvarstår det garanti på routern och det kan vara en idé att lämna in den för service.

För att få hjälp med detta så kan du besöka en av våra 3Butiker eller kontakta vår tekniska support på telefonnummer https://tel:0735 300 400.

[Redigerat] Vi har ändrat titeln på din fråga så att fler ska kunna hitta och ta del av den
Tack för svar, ska kontakta supporten

Svara