Fråga

dåligt nätvärk

  • 15 November 2022
  • 7 svar
  • 103 visningar

Sen jag flyttade till min lägenhet för 1 år sen så har jag alltid haft jättebra täckning och nätverk, alltid fullt 5G. Men sen i förrigår har jag bara 1 plupp och allting tar jättelång tid, jag kan knappast surfa överhuvudtaget då allting tar så lång tid. 
jag valde detta abonnemanget just för att jag inte har Wi-Fi i min lägenhet utan istället använder endast mobildata. Jag är dessutom student och pluggar mycket hemifrån och kopplar upp datorn till min mobildata så detta påverkar mig extremt mycket då nätverket inte fungera som det brukar. 


7 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@hannagmariaa Hej,

 

gissningsvis håller Tre på med en uppgradering av sitt nät i ditt område, vilket kan innebär att de behöver stänga ner någon site (antenn) en period. 

Har du möjlighet att testa att stänga av 5G på din telefon för att se om det fungerar bättre? 

Ja jag har testat stänga ner 5G och det är ändå samma sak 

Var bor du? Jag upplever samma sak, sen 7/8 november så har min hastighet på surf sjunkit avsevärt. Jag kan knappt surfa in här och att streama media är ren katastrof. Från 5G med 100-200mbit+ till 5G med knappa 1-2mbit enligt div onlinetester.

Själv bor jag i Göteborg/Majorna

Jag upplever även samma problem på min extraanvändare. Så två olika telefoner, en android en iphone med exakt samma problem, och ingen information om driftstörningar från Tre. 

Jag bor i Malmö, fick tag på support idag då de sa att där va något fel med masterna. Hoppa det blir bättre snart då man påverkas extremt mycket av detta 

Ah Ok! Då är det inte samma mast här i Göteborg iaf 😅 Jag får väl kontakta supporten jag med och se om det kan vara något lokalt strul här också. Tack för ditt snabba svar :)

Jag har samma problem här i Jönköping (gislavedskommun), jätte dåligt teckning. Jag är trött fast jag pluggar hemifrån och det är omöjligt med det hastigheten. Det sämsta är att jag har precis blivit bunden och kan inte bara säga upp. 

Samma sak i Finspång, nästan 1 månad in mycket mycket värre särskilt på kvällarna då vi knappast når 1 mbit/s. Överväger snart att byta till Tele2. Supporten skyller bort ifrån sig att de kommer sätta upp nya master, men de har sagts sådant i två år nu. Vid det här laget om 5G utrullningen kommer det med mest sannolikhet att ta 5 år innan 5G ens kommer till småstäder som Finspång eftersom Tre prioriterar endast på att bygga ut 5G nätet där det redan är utbyggt hela tiden.

Svara