Besvarat

Extremt dålig nedladdning på 4g/5g router

  • 31 March 2023
  • 3 svar
  • 532 visningar

Emblem

Hej! Vi använder en 4g/5g Inseego FX2000 router från 3 med obegränsad surf och har använt obegränsat bredban via 3 i flera år utan problem. Vi bor i Skövde. Normalt ligger vi på runt 120-140mb i nedladdning och runt 50-80mb i uppladdning. Men sedan i måndags ligger nedladdningen på 1-5mb i nedladdning och runt 50-80mb i uppladdning. Ibland (extremt sällan) hoppar hastigheten upp till 100+mb nedladdning men nästa sekund som jag mäter är det nere på 1mb. Vad är det som händer? Ni har inte skrivit något om driftstörning här på tre.se men jag ser flera som har skrivit här i forumet om exakt samma problem. Däremot bor vi på olika platser. 

Jag har ringt till support flera gånger nu i veckan. Dom har varit väldigt trevliga och har försökt hjälpa men tillsammans har vi inte kunnat lösa problemet. 

Jag har gjort det vanliga och startat om routern, nollställt routern, ändrat placering i huset - ingen skillnad. Jag har gjort korstest och satt simkortet i våra telefoner. Samma låga nedladdning. Jag gick till en 3 butik och fick ett nytt simkort. Ingen skillnad. 

Supporten på 3 berättade att dom inte kan se något fel på närmsta mast men har felanmält det och att någon tekniker ska kolla på det i mitten av nästa vecka.

//

 

 

 

 

icon

Bäst svar av Kevin_5G 13 April 2023, 08:02

Visa original

3 svar

Användarnivå 7
Emblem +36

Hej @Kevin_5G! 👋

Ledsen för strulet, minst sagt frustrerande när saker inte fungerar som de ska.

Ser att vi inte besvarat detta inlägg tidigare, jag ber om ursäkt för det. Det har gått cirka 10 dagar, har det blivit bättre, eller har du fått någon uppdatering i ärendet? 

Du har gjort de saker som är viktigt att testa verkligen, det som är kvar är att göra en täckningsfelanmälan via vår tekniska support. Det kanske du redan har gjort? 🤔

Återkom gärna med hur det gått så luskar vi vidare!

Emblem

Hej! Tre ringde mig denna tisdag och sa att felet var åtgärdat i Skövde. När jag kom hem efter jobbet så fungerade allt normalt igen. 🙂👍

Före 

Efter

Användarnivå 7
Emblem +36

Ledsen för sent svar!

Gud vad skönt att höra att det löste sig! Ser ju strålande ut 😁

Svara