Fråga

Jag får inte konfirmationsmeddelande från Kakaotalk

  • 7 July 2022
  • 4 svar
  • 207 visningar

Hej! 
Jag behöver använda appen kakaotalk för skolan, första steget är att skicka ett konfirmationsmeddelande till sig själv för att konfirmera sitt nummer. Har testa väldigt många gånger, men får aldrig något meddelande från KakaoTalk. De bad mig kontakta er. Kan ni hjälpa mig?


4 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 👋🏻 , @Sarahrahmani 

Har du testat att starta om mobilen , och se så appar och systemet för mobilen är uppdaterat till senaste ? 

Får du inget verfikations sms om du trycker skicka igen ?

2) Phone Number Verification

There may be delays in delivering text messages depending on mobile carriers. If you're not receiving verification text for a while, tap the "Resend Verification Code" button.

 If the "1644" code or "Kakao" is blocked on your phone, text messages containing such keywords may have been filtered out. Please check your Settings information.

 


https://cs.kakao.com/helps?service=8&category=233&locale=en&device=2&articleId=1073182389

 

vad har du för märke & modell ?

Går de inte att verifiera med Mail också ? 

Med vänlig hälsning, F 

Jag har samma problem jag med!

jag har en iPhone. Jag har nog kontaktat dom 5x nu. Och dom påstår att problemet ligger hos er.

det är ett brittiskt nummer man skickar verifieringen till. Och det kommer aldrig en verifieringskod tillbaka. Enligt dom har ingen verifieringskod begärts (man skickar då alltså ett sms för att få tillbaka ett sms).

har försökt i en månad nu. Super desperat då jag använder plattformen för jobb!

 

och nej man kan bara verifiera med mobil nummer.

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 👋🏻 @tsublade 

Sökte lite snabbt runt på nätet från mobilen , är dock inte användare av denna appen . Men kanske något som kan hjälpa ändå . 

Vad jag kunde läsa mig till på senaste recensioner för appen i Appstore för Apple enheter . Så är det fler som upplever detta problem , som med stor sannolikhet inte äns har en svensk operatör .

 

 

Så jag tror fortfarande att dom skickar problem vidare . Men är själv inte användare av appen/programmet , men bör ju finnas andra sätt att verifiera på när dom har så många miljoner användare i världen . 
 

Blir det samma resultat oavsett vart man kräver koden ifrån . Tex ifrån app , webbläsare , pc webbläsare osv . För antar den finns för samtliga plattformar . 
 

Med vänlig hälsning, F 

Hejsan!

ja exakt. Det är något som är super knasigt. Har sett att det är fler också. Verkar ske när man byter mobil oftast. Men appen är så pass viktig för mig då jag har min verksamhet kring den 😭. Och appen är ganska viktig när man är i Korea då koreanerna har byggt iprincip hela sitt samhälle kring den (ungefär som svenskar byggt sitt samhälle kring mobilt ID och Swish men värre)

du kan logga in i en iPad och en dator för då krävs inte numret… super knasigt jag vet  #koreanlogic

vissa har löst det genom att skicka vetifieringskoden till ett annat nummer för att sedan registrera det som sitt ”nya nummer” för att sen ändra tillbaka manuellt efter att ha loggat in till sitt riktiga nummer. Tror du man kan få hjälp med detta i en tre butik?

Svara