Besvarat

Telefonen har låst sig

  • 22 March 2018
  • 7 svar
  • 7166 visningar

Vad gör man när telefonen låst sig. Helt plötsligt bara låste den sig. Kan inte göra något, varken ringa eller skicka sms. Kan inte ens stänga av den.
icon

Bäst svar av JohnDoe 22 March 2018, 22:39

Visa original

7 svar

Användarnivå 3
Hejsan!

Om din telefon går att öppna och ta ut batteriet så brukar det fixa det!

Dock så går det inte på de flesta telefoner nuförtiden! Om du har iPhone kan du fortfarande starta om din telefon fast att den är låst, men det beror på vilken telefon du har.

Om du har en Android telefon så kan dem flesta modellerna stängas av eller startas om genom att hålla inne strömknappen, om det inte funkar så testa att hålla inne både strömknappen och volym ner-knappen samtidigt.

Om du berättar vilken telefon du har så kan jag ordna en mer detaljerad beskrivning! 🙂
Hej

Jag har en Samsung Galaxy 6s edge.
Jag provade med det du skrev men det funkade inte.
Jag tror inte att man kan ta ut batteriet.

Hälsningar
Kristina
Hejsan!

Om din telefon går att öppna och ta ut batteriet så brukar det fixa det!

Dock så går det inte på de flesta telefoner nuförtiden! Om du har iPhone kan du fortfarande starta om din telefon fast att den är låst, men det beror på vilken telefon du har.

Om du har en Android telefon så kan dem flesta modellerna stängas av eller startas om genom att hålla inne strömknappen, om det inte funkar så testa att hålla inne både strömknappen och volym upp-knappen samtidigt.

Om du berättar vilken telefon du har så kan jag ordna en mer detaljerad beskrivning! :)
Användarnivå 3
@arabella

Jag som hade fått fel för mig, du ska hålla nere volym ner-knappen och strömknappen samtidigt tills telefonen stänger av! Du behöver hålla inne båda knapparna i över fem sekunder så släpp inte innan telefonen reagerar 🙂
Användarnivå 5
Emblem +5
Hej @arabella,

Har allting löst sig som det ska med din mobil? Om du känner att du har fått hjälp med din fundering i något av svaren här ovanför så får du gärna markera det som "Bästa svar" så att fler med samma fråga kan hitta svaret framöver. 🙂

Hej snälla hjälp mig

Användarnivå 7
Emblem +40

@Frishta Hej,

 

vad behöver du hjälp med? 

Svara