Skip to main content
Besvarat

Ingen täckning på mobilen, men fungerar på annan mobil

  • 19 maj 2019
  • 6 svar
  • 1999 visningar

Hej,
jag har ingen täckning. Har provat att startmomentet telefonen men det hjälper inte. Jag kan bara ringa och ta emot samtal via Wi-FI.

Bäst svar av Nils

kes76 skrev:
Nix, fungerar inte när jag satte tillbaka sim-kortet.


Då måste det vara något med telefonen i sig. Finns det en uppdatering till telefonen skulle jag testa det först och främst. Fungerar inte det så kan telefonen behöva skickas in på service. Detta kan du få hjälp med i en 3Butik eller genom att kontakta vår kundservice på nummer 0771 735 300.
Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

Nils
Moderator
Forum|alt.badge.img+36
  • Moderator
  • 20 maj 2019
Hejsan @kes76 och varmt välkommen till forumet!

Aj då! Det är givetvis inte kul när täckningen inte fungerar!

Normalt sett brukar dessa problem lösa sig vid en omstart av telefonen. Ibland kan det bero på en temporär driftstörning som vi då gör allt för att lösa så fort det bara går.

Fungerar det fortfarande inte för dig?

  • Rookie
  • 20 maj 2019
Nej, fungerar fortfarande inte. Fick bra hjälp via chatten igår. Jag har provat starta om, nollställa telefon, provat sim-kortet i annan mobil (funkade). Kanske min telefon som börjar ge upp, den är några år gammal.

Nils
Moderator
Forum|alt.badge.img+36
  • Moderator
  • 21 maj 2019
kes76 skrev:
Nej, fungerar fortfarande inte. Fick bra hjälp via chatten igår. Jag har provat starta om, nollställa telefon, provat sim-kortet i annan mobil (funkade). Kanske min telefon som börjar ge upp, den är några år gammal.


Om det fungerar i en annan telefon så låter det som om att det skulle vara något med telefonen i sig. Fungerade det när du satte tillbaka SIM-kortet?

  • Rookie
  • 21 maj 2019
Nix, fungerar inte när jag satte tillbaka sim-kortet.

Nils
Moderator
Forum|alt.badge.img+36
  • Moderator
  • 22 maj 2019
kes76 skrev:
Nix, fungerar inte när jag satte tillbaka sim-kortet.


Då måste det vara något med telefonen i sig. Finns det en uppdatering till telefonen skulle jag testa det först och främst. Fungerar inte det så kan telefonen behöva skickas in på service. Detta kan du få hjälp med i en 3Butik eller genom att kontakta vår kundservice på nummer 0771 735 300.

  • Rookie
  • 23 maj 2019
Då ska jag prova det du föreslår. Tack!

Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies