Skip to main content
Fråga

E-sim i mobilen + fysiskt sim på datorn samtidigt?

• 7 juli 2022
  • 2 svar
  • 371 visningar

Hej!

Har fixat e-sim för min mobil och beställt nytt simkort som ska passa min bärbara datorn som stödjer internet via sim-kort.

När jag stoppar i det fysiska sim-kortet i datorn (efter sedvanlig aktivering), märker jag att datorn beskriver sim-kortet som “ej aktivt”.

Vad kan detta hänga på?

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 7 juli 2022

Hejsan , @Alejandro Quezada 

Om det är samma nummer på både E-sim & Sim-kort, om det är möjligt nu för tiden äns . Så kan bara en vara aktiv i taget.

Men sen om du har E-sim Mobilabbonnemang på din mobil och har Simkort med bredbandsabbonnemang , som jag tror man behöver för att det ska fungera på dator med sim plats.  Dvs 2 olika abbonnemang. Så som att ha router liksom.

Sen när man får nytt sim så ska det aktiveras i inloggat läge på mitt3 , hemsidan eller appen .

Kan vara något av detta som gör att det inte fungerar för dig kan jag tänka mig !

Mvh F

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 7 juli 2022

@Alejandro Quezada Hej,

ett abonnemang kan endast ha ett simkort aktivt åt gången. Alltså, när du aktiverade ditt eSIM är det fysiska kortet till samma abonnemang inaktivt. I detta fall kanske det smidigaste är att skaffa en 3Extra Användare - med ett sådant abonnemang delas surfen mellan det extra simkortet och ditt abonnemang. Det kostar 99kr/månad.

Är det så att du redan har beställt en 3Extra Användare, 99kr/månad, med fysiskt simkort för din dator låter det som att något inte helt gått som det ska. Testa då gärna simkortet i en annan enhet för att se om det fungerar där och för att utesluta att det är något annat som krockar. 

Får du igång det?

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies