Skip to main content
Besvarat

dåligt hastighet på bredband?

• 28 mars 2023
  • 4 svar
  • 259 visningar

Hej, 

Jag har på sista 2 dygn dåligt hastighet på bredbandet. Jag har återställd routern och det blir ingen bättre då. 

Bäst svar av frodrik91

Om det inte blivit bättre så är det bra att kontakta 3 kundservice , så dom får till sig att det är något problem i området och utreda det mer.  En omstart av enheterna är aldrig fel också.

Här har du deras kontaktuppgifter . Chatt eller telefon.

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

Antar det gäller både bredband & telefoni . För jag ser att du inte är kopplad på Wi-Fi på telefonen vid dessa mätningar . Men är en markant skillnad på resultatet helt klart. Såg att ena mätningen är ifrån 2022-12-05 . Medans den första häromdan. Är dom ifrån samma område / plats ?

/F

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

4 svar

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 1712 kommentarer
  • 28 mars 2023

Hejsan 🙂, @par213 

Vilket område är det du får dessa resultat ?  Och vad brukar du få tidigare i jämförelse med nu .

/F

• Skribent
  • Nykomling
  • 2 kommentarer
  • 28 mars 2023

Hej och tack för svaret..

Område är Gustavsfors i Hagfors Värmland. Det här är max, men snitt är 70-90 ned. och 20 upp.. 

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 1712 kommentarer
  • Svar
  • 28 mars 2023

Om det inte blivit bättre så är det bra att kontakta 3 kundservice , så dom får till sig att det är något problem i området och utreda det mer.  En omstart av enheterna är aldrig fel också.

Här har du deras kontaktuppgifter . Chatt eller telefon.

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

Antar det gäller både bredband & telefoni . För jag ser att du inte är kopplad på Wi-Fi på telefonen vid dessa mätningar . Men är en markant skillnad på resultatet helt klart. Såg att ena mätningen är ifrån 2022-12-05 . Medans den första häromdan. Är dom ifrån samma område / plats ?

/F

• Skribent
  • Nykomling
  • 2 kommentarer
  • 29 mars 2023

Hej @frodrik91 det är från samma område. Och det stämmer att det är både wifi och telefon. Men wifi är det sämsta.

Jag ska kontakta kundservice.

Tack för ditt svar.. 👍🏻

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies