Skip to main content
Besvarat

Priser via roaming nya abonnemnag

• 6 september 2023
  • 1 svar
  • 139 visningar

Forum|alt.badge.img+41

Hej!

Märkte nu senast i USA och Japan att 3Världen-SMSen inte verkar skickas ut med det nya Apple One-abonnemanget. Enbart de vanliga priserna skickas ut. Exempel från Japan nedan. SMSen i USA ser likadana ut men med andra priser då. 

Inne på Mitt3 framgår det inte heller att 3världen ingår i översikten på “abonnemangsdetaljer” utan jag behöver öppna listan på tilläggstjänster där det syns. 

Har självklart inte debiterats för användandet, men kanske går att förtydliga? 

SMS 1

Välkommen till Japan!

Surf: 10 kr/MB

3Surfpass 0,5 GB: 249 kr (SMS-kod: 500)
3Surfpass 1 GB: 349 kr (SMS-kod: 1000)
Skicka SMS-koden till 2527, surfpasset gäller i 30 dagar från köptillfället.

Ringa till Sverige: 17,44 kr/min + 6,19 kr/samtal.
Ringa inom landet: 17,44 kr/min + 6,19 kr/samtal.
Inkommande samtal: 12,86 kr/min
Skicka SMS: 3,75 kr

Inkommande samtal till 3Svar: 30,30 kr/min
3Svar kan stängas av i Mitt3.

Läs mer på tre.se/utland (10 kr/MB)

Hälsningar Tre

SMS 2

Hej, nu har du börjat använda mobil datatrafik.

Mobilsurf i Japan kostar 10 kr/MB om du inte köpt en utlandstjänst såsom 3Surfpass.

Du har ett kostnadstak på 625 kr/fakturaperiod för mobilsurf i utlandet om du inte har ändrat beloppet eller tagit bort kostnadstaket. Du kan när som helst ändra beloppet i Mitt3.

Hälsningar Tre

Edit: sorry om tråden hamnade på fel plats! 

Bäst svar av JeppePeppe

Tusen tack för att du flaggar för detta @Pettersson! 💛

Jag har tagit detta vidare så att vi förhoppningsvis kan komma underfund med vad som skett. Återkommer så fort jag hör något! 😊

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 7 september 2023

Tusen tack för att du flaggar för detta @Pettersson! 💛

Jag har tagit detta vidare så att vi förhoppningsvis kan komma underfund med vad som skett. Återkommer så fort jag hör något! 😊

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies