Skip to main content
Besvarat

Glömt pinkod till äldre mobil

• 24 september 2023
  • 1 svar
  • 2201 visningar

Hej, har helt glömt min gamla skärmkod/pinkod och har ingen låda kvar till den nu. Beställt ett nytt kort till denna telefonen då den ska användas i mitt företag. Hur hittar jag ett sätt att låsa upp den. Har ni lagrade koder sparade i min förra mobil från er. Den jag har ny gäller inte detta ärendet.

Mvh Sofia 

Bäst svar av frodrik91

Hejsan , @Lungan 

Om det är en iPhone , så har dom en guide över hur man kan återställa den om man glömt sin skärmkod/lösenkod. Men eftersom man glömt koden så blir telefonen raderad och inställd som en ny enhet.

https://support.apple.com/sv-se/HT204306

Kan tänka mig att det finns något liknande om det är en Android telefon . Beroende på märke & modell, så kan det skilja hur man ska gå till väga möjligtvis. Se länken längst ner , om det gäller en Android telefon.

Pin-Kod är bara koden till SIM-Kortet . Man kan använda telefonen utan aktivt SIM-Kort . I förutsättning att man kan logga in med sin skärmkod / lösenkod eller inte har någon kod inställd.

En lösenkod / skärmkod är något man själv skapar och är inget en operatör har information till .

/F

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

1 svar

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 1712 kommentarer
  • Svar
  • 24 september 2023

Hejsan , @Lungan 

Om det är en iPhone , så har dom en guide över hur man kan återställa den om man glömt sin skärmkod/lösenkod. Men eftersom man glömt koden så blir telefonen raderad och inställd som en ny enhet.

https://support.apple.com/sv-se/HT204306

Kan tänka mig att det finns något liknande om det är en Android telefon . Beroende på märke & modell, så kan det skilja hur man ska gå till väga möjligtvis. Se länken längst ner , om det gäller en Android telefon.

Pin-Kod är bara koden till SIM-Kortet . Man kan använda telefonen utan aktivt SIM-Kort . I förutsättning att man kan logga in med sin skärmkod / lösenkod eller inte har någon kod inställd.

En lösenkod / skärmkod är något man själv skapar och är inget en operatör har information till .

/F

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies