Skip to main content
Fråga

Dålig nedladdningshastiget.

• 11 november 2023
  • 2 svar
  • 49 visningar

Senaste tiden har jag fått väldigt dålig nedladdningshastighet. Det gäller både mitt bredband och min mobil. Eftermiddag och kväll ligger det på endast 5 - 7 Mb/s medan tidigt på morgonen kan det ligga en bra bit över 200 Mb/s. Ni lovar minst 10 Mb/s så det är alldeles för dåligt. Har också märkt att enligt bredbandskollen blir jag nu uppkopplad mot en server i Stockholm tidigare blev jag uppkopplad mot en server i Malmö och då hade jag mycket bra hastighet.

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 13 november 2023

Hejsan 😉, @Jalle13 

I vilket området upplever du dessa problem ?

Vad har du för “hårdvara” Telefoner. Samt vilken router är det för bredbandet ?

Under “Avancerad mätning” på bredbandskollen kan du testa mot andra städer.Det kan man även göra om man använder speedtest , att ändra till annan server i Sverige & Världen. Skulle tänka mig att närmsta stad ger bäst resultat. 

/F

• Nykomling
  • 13 november 2023

Har testat nu men nu på morgonen får jag över 200 på mätningen så allt tyder på att det är inget fel på min utrustning utan något fel i 3:s utrustning eller har dom för lite kapacitet eftersom det ändrar sig så kraftigt beroende på när på dan det är. Bor i Skummeslövsstrand.

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies