Skip to main content
Besvarat

Ostabil uppkoppling

  • 22 december 2024
  • 9 svar
  • 190 visningar

Vår uppkoppling är väldigt ostabil. Detta har den varit några veckor nu. Även vår TV kopplar ur och in hela tiden och anger fel på uppkopplingen. Vi har en router Huawei B8128-263.

Bäst svar av JeppePeppe

Tack för förtydligandet ​@rogerljung!

Jag har undersökt detta tillsammans med en ansvarig hos oss, och hans rekommendation i detta fall är att ringa in till oss så att vi kan felanmäla detta. Det beror på att vi inte hittar något specifikt fel i nätet och att det verkar ligga i routern. Numret hittar du här, och välj i knappvalen att få prata med vår tekniska support / bredbandsavdelning,

Hoppas att det löser sig! 

 

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 7 januari 2025

God fortsättning ​@rogerljung! 🌟

Tråkigt att höra att uppkopplingen är ostabil. Jag ser att det var ett tag sedan du skapade denna fråga, hur har det gått?
Ifall det inte blivit bättre: Gäller detta mobiler, datorer och liknande som är uppkopplade till routern eller enbart för er TV?


  • Rookie
  • 11 januari 2025

Det är det trådlösa uppkopplingen som går upp till max för att sedan gå ner till obefintligt och tappar kontakten. Min bärbara dator och vår TV beter sig på samma sätt. Kopplar jag in kabel mellan dator och router fungerar det men inte trådlöst är det väldigt svajigt. Var inte så i oktober då var den trådlösa mycket stabil. Datorn står ju bara 1 m från routern. TV:n som står 5 m från router har blivit väldigt ostabil trots att den inte har några hinder mellan sig och routern. Har ju fungerat bra förut. 

Har ett boxerabbonemang till TV:n och trots att jag inte använder nätet så hämtas programtablån via nätet och låser tv-bilden och blir svart. Det blir då att starta om allt för att få tillbaka bild. Tappar nätkontakten ungefär 10 ggr/dag vilket är trist.


  • Rookie
  • 22 januari 2025

Varför får jag inget svar?

Det har gått 10 dagar sen jag svarade

Varför har wifi blivit sämre på min router. Förut kunde jag köra mobil, dator och tv via wifi utan problem. Nu har jag problem hela tiden. Datorn som står bara några meter från routern har jag kopplat in kabel så nu är detta löst trots att jag helst inte vill ha någon kabel mellan

Men TV:n har vi stora problem med. Får starta om tv och router hela tiden upp till 10 ggr om dagen. Detta problem hade vi inte för 3 månader sedan

 

/Roger


JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 22 januari 2025

Jag ber om ursäkt för det långsamma svaret här ​@rogerljung! 👋

Jättetråkigt att det inte blivit bättre, jag förstår verkligen din frustration när sakerna inte fungerar som de ska. Men det är bra att veta att detta inte varit problem med uppkopplingen sen start (som jag tolkar det) då kan det bero på nätet i området, som exempelvis att vi jobbar med nätet där du är. 

Några saker jag hade velat kontrollera:

  • Vart någonstans upplever du problem? (inte exakt adress, men ungefärligt område)
  • Vad har du testat själv? (Ex. starta om router, placerat routern på annan plats)
  • Är det samma problem med mobilen när du är uppkopplad till routern?

  • Rookie
  • 22 januari 2025

1 Påskallavik

2 Startar om router flera gånger dagligen och då       fungerar det igen.

3 Mindre problem med mobilen. Ska kolla om den kopplar bort wifi och kör direkt om det är dålig wifi.


  • Rookie
  • 22 januari 2025

Det är routern wifi vi har fått problem med. Inte något annat.

/Roger

 


JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 22 januari 2025
rogerljung skrev:

Det är routern wifi vi har fått problem med. Inte något annat.

/Roger

 

Tack för att du kollade upp detta@rogerljung!

Förstår jag dig rätt att när ni använder era mobilabonnemang utan att vara uppkopplade på WiFi så fungerar det bra - men ifall ni är anslutna till WiFi på mobilerna så blir uppkopplingen dålig? Som med TV:n och datorn? 

 

Jag håller på att kika på detta internt för att utesluta att det har något med området att göra. Enligt täckningskartan ska det finnas god täckning i området. 🕵


  • Rookie
  • 22 januari 2025

Om vi kopplar bort wifi på mobilerna så har vi kvar problemet i datorn och tv:n.

/Roger


JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 22 januari 2025

Tack för förtydligandet ​@rogerljung!

Jag har undersökt detta tillsammans med en ansvarig hos oss, och hans rekommendation i detta fall är att ringa in till oss så att vi kan felanmäla detta. Det beror på att vi inte hittar något specifikt fel i nätet och att det verkar ligga i routern. Numret hittar du här, och välj i knappvalen att få prata med vår tekniska support / bredbandsavdelning,

Hoppas att det löser sig! 

 


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies