Skip to main content
Besvarat

TV tappar wifi varje dag

  • 26 januari 2025
  • 3 svar
  • 104 visningar

Vi måste logga in på wifi varje dag på tvn för att det skall funka. Har nyss bytt router och simkort och innan var det inga problem

Bäst svar av Pettersson

@Linus1965 Hej,

 

har du aktiverat WPA3 på routerns Wi-Fi? Testa att endast använda WPA2 (inte WPA2 + WPA3 heller) för att se om det hjälper, det löste problem med anslutningen till TVn (2024 Samsung) för mig.

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

Karl Von Bredband
3Medarbetare
Forum|alt.badge.img+28

Hej,

 

Har liknande problem hemma när jag skaffade en nyare router.
Det sker dock bara på min TV som är lite äldre (2016, Sony) och inte den nyare (2024, Samsung) eller någon annan enhet.

Det blir uppenbart att det är något som den lite äldre TVn inte gillar med ett mer modern WiFi. Sen exakt vad det är, har jag inte listat ut då mitt personliga behov inte kräver att den äldre TVn ska ha WiFi.

 

Det jag kan tipsa om är att antingen jämföra specifikationera på den nya routerns Wifi med den äldre, och på så sätt se vad det kan vara som TVn inte gillar med nyare Wifi teknik.

Alt, ändra inställningarna på den nya routern så att det matchar exakt det som den äldre routern hade.

En väg är också att kontakta tillverkaren av TVn, men min erfarenhet är att dom generellt sett saknar kompetensen kring just nätverksdelen så det kan vara svårt att komma någon vart...


Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 27 januari 2025

@Linus1965 Hej,

 

har du aktiverat WPA3 på routerns Wi-Fi? Testa att endast använda WPA2 (inte WPA2 + WPA3 heller) för att se om det hjälper, det löste problem med anslutningen till TVn (2024 Samsung) för mig.


Limpen
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Moderator
  • 5 februari 2025

// Vi har flyttat ditt inlägg till Teknisk support för att spegla innehållet bättre. Beslutet har fattats efter att vi uppmärksammade inlägget på 3Community. //

// Du kan överklaga beslutet inom sex månader här: https://community.tre.se/p/overklaga-modereringsbeslut. För mer information om detta, vänligen besök https://pts.se/ //


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies