Skip to main content
Besvarat

5G uppkoppling i Laholm

• 13 april 2025
  • 2 svar
  • 56 visningar

SEn igår kväll så har har jag haft under 1mbit/s i internetuppkoppling från 3.
I vanliga fall så har jag minst 40. 0,1-0,8 mbit är inte så bra… när det ska vara mer.

Inte NÅGONSTANS kan man få tag på någon att felanmäla till (eller felanmäla digitalty för den delen) och jag börjar bli riktigt irriterad på er dåliga AI. Ni levererar säkert mobila lösningar till ett X - antal milijoner i sverige. Är det förmycket begärt att ni sak ha en supportavdelning som man kan få tag på även på helger?
Ja, jag kan överleva utan internet men jag vill anmäöla ett fel och faktiskt få lite information om något som jag betalar för inte fungerar.
Och: Lös det. Omgående.

(Och ja, jag ahr testat allt. Även från annan mobil och har hört från andra att ert nät här är fruktansvärt dåligt denna helgen)

Bäst svar av Pettersson

​Hej,

precis som redan skrivits är det just nu en pågående driftstörning i Laholm med omnejd. Denna påverkar 3G, 4G och 5G-nätet på platsen. Givetvis är inte det bra att hastigheten har sjunkit - men de arbetar på att lösa problemet så fort som möjligt, en planerad klartid finns inte för tillfället - det kan vara flera olika saker som har orsakat driftstörningen. Ibland kan saker utanför Tres kontroll påverka, exempelvis ett kabelbrott eller liknande.

Tre har en avdelning som sitter och övervakar nätet dygnet runt, året runt för att upptäcka och åtgärda de flesta fel direkt när de har uppstått - för att det ska vara så lite påverkan som möjligt. Ibland kan det dock vara saker som kräver att en fysisk åtgärd genomförs och reservdelar kan behövas, varför vissa fel kan ta något längre tid att åtgärda än andra.

täckningskartan kan du se aktuella driftstörningar som kan påverka dig i ditt område. 

Vad du skulle kunna testa är att låsa enheten (mobilen eller routern) till endast 4G för att se om det skulle fungera bättre än 5G just nu. Blir det bättre om du testar detta?

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

Martin 3 kund i 19år
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+35

​Hej 🙌,

Vad jag kan se så är det driftstörningar I Laholm med omnejd nu. Vad det eventuellt kan bero på är att man nu uppgraderar nätet med 5g+ ...

Förstår din frustration.

Det går faktiskt att felanmäla via 3:s hemsida;

https://www.tre.se/varfor-tre/tackning/tackningskarta

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 13 april 2025

​Hej,

precis som redan skrivits är det just nu en pågående driftstörning i Laholm med omnejd. Denna påverkar 3G, 4G och 5G-nätet på platsen. Givetvis är inte det bra att hastigheten har sjunkit - men de arbetar på att lösa problemet så fort som möjligt, en planerad klartid finns inte för tillfället - det kan vara flera olika saker som har orsakat driftstörningen. Ibland kan saker utanför Tres kontroll påverka, exempelvis ett kabelbrott eller liknande.

Tre har en avdelning som sitter och övervakar nätet dygnet runt, året runt för att upptäcka och åtgärda de flesta fel direkt när de har uppstått - för att det ska vara så lite påverkan som möjligt. Ibland kan det dock vara saker som kräver att en fysisk åtgärd genomförs och reservdelar kan behövas, varför vissa fel kan ta något längre tid att åtgärda än andra.

täckningskartan kan du se aktuella driftstörningar som kan påverka dig i ditt område. 

Vad du skulle kunna testa är att låsa enheten (mobilen eller routern) till endast 4G för att se om det skulle fungera bättre än 5G just nu. Blir det bättre om du testar detta?

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies