Skip to main content
Besvarat

Finns RCS nu när det släpps på iPhone (iOS 18)

• 12 augusti 2024
  • 6 svar
  • 1209 visningar

Hej

Har Tre stöd för tekniken nu när det kommer till iPhone i september i och med iOS 18?

Bäst svar av Pettersson

@apemil_ Hej,

jag har testat betan och det verkar inte finnas stöd just nu - gissningsvis är det något som de kommer att jobba på. iPhone är väldigt populärt i Sverige tänker jag, så intresset att få igång det så fort som möjligt bör finnas hos alla operatörer 😅

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

6 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2692 kommentarer
  • Svar
  • 12 augusti 2024

@apemil_ Hej,

jag har testat betan och det verkar inte finnas stöd just nu - gissningsvis är det något som de kommer att jobba på. iPhone är väldigt populärt i Sverige tänker jag, så intresset att få igång det så fort som möjligt bör finnas hos alla operatörer 😅

• Skribent
  • Nykomling
  • 1 kommentar
  • 12 augusti 2024
Pettersson skrev:

@apemil_ Hej,

jag har testat betan och det inte finnas stöd just nu - men gissningsvis är det något som de kommer att jobba på. iPhone är väldigt populärt i Sverige tänker jag, så intresset bör finnas hos alla operatörer 😅

Vilken beta? Developer eller public? 

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2692 kommentarer
  • 12 augusti 2024

@apemil_ Det är samma version som släpps för både Developer och Public. Skillnaden är att Developer släpps några dagar innan. Developer beta 5 har jag just nu - men Public Beta 3 är exakt samma version.

Forum|alt.badge.img
  • Rookie
  • 6 kommentarer
  • 16 september 2024

När aktiverar 3 Sverige stöd för RCS på iOS 18?

• Nykomling
  • 2 kommentarer
  • 19 oktober 2024

Helt klart intressant!

Har barn som kör Android oxh hade vart guld med RCS!

• Nykomling
  • 2 kommentarer
  • 19 oktober 2024

Mobil.se har ställt frågan om RCS-stöd till operatörer, såhär svarade Tre:

Från operatören Tre får vi veta att de ser positivt på möjligheten till en bättre användarupplevelse om det blir möjligt att skicka RCS-meddelanden mellan Android och RCS. Varken Tele2 eller Tre kan dock idag svara på när tekniken kan vara tillgänglig för svenska användare

Artikeln skrevs 19:e September i år.

källa: https://www.mobil.se/nyheter/rcs-i-iphone-har-ar-beskedet-fran-sveriges-operatorer/1584597

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies