Skip to main content
Besvarat

Anhöring som gått bort, vad gör vi nu?

• 5 mars 2021
  • 1 svar
  • 3190 visningar

Jag har en släkting som är kund hos Tre. Jag undrar om vad jag behöver göra nu och vad som händer med abonnemanget?

Bäst svar av Erik

Jag beklagar @annikasofie.

Vi får information via SPAR-registret om kunder som avlidit. Baserat på denna information skickar vår kundservice ett brev till dödsboadressen med abonnemangsinformation samt vilka möjligheter som finns om närstående önskar behålla nummer eller abonnemang. Om närstående inte önskar ta över abonnemang avslutas samtliga tjänster ca. 60 dagar efter vår kännedom om dödsfallet.

Du kan läsa mer om det här.

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

1 svar

Erik
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Pensionerad Moderator
  • 683 kommentarer
  • Svar
  • 5 mars 2021

Jag beklagar @annikasofie.

Vi får information via SPAR-registret om kunder som avlidit. Baserat på denna information skickar vår kundservice ett brev till dödsboadressen med abonnemangsinformation samt vilka möjligheter som finns om närstående önskar behålla nummer eller abonnemang. Om närstående inte önskar ta över abonnemang avslutas samtliga tjänster ca. 60 dagar efter vår kännedom om dödsfallet.

Du kan läsa mer om det här.

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies