Skip to main content
Besvarat

Pixel 8 - Kan inte skicka eller ta emot MMS

• 15 februari 2024
  • 4 svar
  • 785 visningar

Jag har en Pixel 8. 
Efter senaste uppdateringen av telefonen kan jag nu varken skicka eller ta emot bilder i messages appen, vilket gått tidigare. I samma sms tråd har jag tagit emot bilder men nu är det bara en svart symbol med ett kryss på när någon skickat en bild. 

Jag har dubbelkollat inställningarna inkl. APN och det ser rätt ut. 

Vad kan det vara för fel?

Bäst svar av Pettersson

@Pontus T Hej,

vet du om du har aktiverat RCS-meddelanden i din Pixel? Har du även möjlighet att nollställa nätverksinställningarna för att se om det börjar fungera. Du hittar en guide här. Hjälpte det?

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

4 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2681 kommentarer
  • Svar
  • 16 februari 2024

@Pontus T Hej,

vet du om du har aktiverat RCS-meddelanden i din Pixel? Har du även möjlighet att nollställa nätverksinställningarna för att se om det börjar fungera. Du hittar en guide här. Hjälpte det?

• Skribent
  • Nykomling
  • 1 kommentar
  • 16 februari 2024

Ja det hjälpte att återställa nätverksinställningarna …

Tack för hjälpen!

• Nykomling
  • 1 kommentar
  • 28 februari 2024

Jag kanske är dum i huvudet, men jag förstår inte från guiden på engelska hur man ska göra. Har samma problem. 

Forum|alt.badge.img+18
  • Hjälte
  • 370 kommentarer
  • 29 februari 2024
Godisdarling skrev:

Jag kanske är dum i huvudet, men jag förstår inte från guiden på engelska hur man ska göra. Har samma problem. 

Du kan byta till valfritt språk längst ned på Google-sidan.

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies