Skip to main content
Besvarat

Upplåsning efter bindningstid utan kostnad?

  • 17 september 2019
  • 5 svar
  • 409 visningar

Bindningstiden för mitt abb gick ut den 15:e sept. Jag får fortfarande upp att det kommer kosta pengar att låsa upp min telefon när jag anger IMEI i låsupp-formuläret. Hur lång tid dröjer det tills formuläret fattar att min bindningstid är slut?

Bäst svar av Pettersson

Hej,

om det står att det fortfarande kostar pengar och din bindningstid har gått ut så verkar inte allt ha hunnit uppdaterats än. Mitt bästa tips är att du försöker igen senare, alternativt kontaktar 3Kundservice som kan hjälpa dig med det. Kontaktuppgifter hittar du här. 🙂
Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

5 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2691 kommentarer
  • Svar
  • 17 september 2019
Hej,

om det står att det fortfarande kostar pengar och din bindningstid har gått ut så verkar inte allt ha hunnit uppdaterats än. Mitt bästa tips är att du försöker igen senare, alternativt kontaktar 3Kundservice som kan hjälpa dig med det. Kontaktuppgifter hittar du här. 🙂

  • Skribent
  • Nykomling
  • 2 kommentarer
  • 19 september 2019
Ja, att det inte har uppdaterats än kan jag räkna ut själv. Hela vitsen med att fråga här var dock att någon från Tre skulle svara och klargöra hur lång fördröjning det är så jag skulle slippa kasta bort en timme av mitt liv i telefonkö till kundservice... men icke. Får tydligen ta det via FB istället.

Jocke
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Pensionerad Moderator
  • 656 kommentarer
  • 20 september 2019
dekadent skrev:
Ja, att det inte har uppdaterats än kan jag räkna ut själv. Hela vitsen med att fråga här var dock att någon från Tre skulle svara och klargöra hur lång fördröjning det är så jag skulle slippa kasta bort en timme av mitt liv i telefonkö till kundservice... men icke. Får tydligen ta det via FB istället.


Hej @dekadent.

Det ska inte vara någon fördröjning. 24 månader måste dock ha passerat innan den kostnadsfria upplåsningen är möjlig.

  • Skribent
  • Nykomling
  • 2 kommentarer
  • 20 september 2019
Och det faktiska svaret är, de 24 månaderna för operatörslåset är inte synkade mot abonnemangets 24 månader utan räknas från den dagen telefonen hämtas ut från posten. Vilket alltså kan diffa med någon vecka beroende på postgången.

Jocke
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Pensionerad Moderator
  • 656 kommentarer
  • 20 september 2019
dekadent skrev:
Och det faktiska svaret är, de 24 månaderna för operatörslåset är inte synkade mot abonnemangets 24 månader utan räknas från den dagen telefonen hämtas ut från posten. Vilket alltså kan diffa med någon vecka beroende på postgången.


Korrekt, de 24 månaderna för telefonen behöver inte vara synkade med bindningstiden.

Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies