Skip to main content
Besvarat

Byta beställd telefon

• 2 mars 2022
  • 2 svar
  • 172 visningar

Går det att byta beställd telefon om man tycker leveranstiden är för lång ?

Samsung Galaxy S22 Plus 128GB Pink

Beräknad leverans: mer än 3 veckor

// Redigerat // - Ämnet har flyttats till mobil

Bäst svar av Pettersson

@nise1170 Hej,

ja det går att byta telefon. Det du dock får ha i åtanke är att du då hamnar längst bank i kön igen och alla Galaxy S22 har just nu 3-4 veckors leveranstid - med undantag för 22 Ultra i svart. Du kommer nog inte heller att kunna ta del av förköpserbjudandet eftersom du då lägger en ny beställning, precis som @Chipsgeneralen skriver. 

Jag skulle rekommendera dig att hålla ut i väntan på att telefonen levereras! Det bör vara det snabbaste sättet för dig att få en telefon. 🤓

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

2 svar

Chipsgeneralen
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+38
  • Superhjälte
  • 1048 kommentarer
  • 2 mars 2022

Jag minns inte riktigt hur detta fungerade men min rekommendation är att ringa kundservice och se över möjligheterna. 
jag tror dock att man måste avbryta sin beställning och skapa ett nytt ärende! :) 

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2685 kommentarer
  • Svar
  • 2 mars 2022

@nise1170 Hej,

ja det går att byta telefon. Det du dock får ha i åtanke är att du då hamnar längst bank i kön igen och alla Galaxy S22 har just nu 3-4 veckors leveranstid - med undantag för 22 Ultra i svart. Du kommer nog inte heller att kunna ta del av förköpserbjudandet eftersom du då lägger en ny beställning, precis som @Chipsgeneralen skriver. 

Jag skulle rekommendera dig att hålla ut i väntan på att telefonen levereras! Det bör vara det snabbaste sättet för dig att få en telefon. 🤓

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies