Skip to main content
Fråga

Felmeddelande om kameran på min iphone 12

• 26 november 2022
  • 1 svar
  • 553 visningar

Igår dök det upp ett meddelande i min iPhone 12 som säger:

Important Camera Message

Okänd komponent

Det gick inte att avgöra om iphone-kameran är en äkta Apple-produkt……

Detta meddelande syns nu när man går in i inställningar, högst upp. Jag har aldrig lämnat in min telefon för reparation och alla originaldelar sitter i telefonen som satt i från början. Det hjälper inte att starta om telefonen. Kameran verkar fungera som den ska.

Vad är det som är fel? Hur får jag bort felmeddelandet?

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 27 november 2022

Hejsan 🙂, @Jebberst 

Det låter knasigt du !

Har du någon programvaruuppdatering på din telefon som väntar ? Så fall installera den .

“ Inställningar → Allmänt → Programuppdatering ( Värt att veta att det är bra att ha sin pin kod nära om man har en sådan , så man kommer igång med telefonen igen 😎 Och även om man har en lösenkod .

Även också bra om man har något wifi med en del surf , obegränsat . Eller om man har bra med surfpott för att installera det genom sin egna täckning & surfpott.

Om det inte försvinner genom en uppdatering , om det finns en ny för dig . Eller om man säkerhetskopierar till itunes på dator / mac eller icloud & installerar om / återställer mobilen.

Då skulle jag nog vända mig till Apple Support , tex via deras chat support .

( tror denna länk ska leda dig till rätt support vid behov )

https://getsupport.apple.com/?caller=ikb

Mvh F

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies