Skip to main content
Besvarat

Mobilt bredband hittar inte servern?

  • 2 mars 2020
  • 1 svar
  • 591 visningar

Hej

Mitt mobila bredband (Huawei E5573s) vill inte hitta servern längre när jag ska gå ut på internet.

Modemet visa rött fast sken. Detta har inträffat efter det jag tog ut sim-kortet för att prova med ett simkort från Hallon (dotterföretag). Uppenbarligen är modemet operatörlåst, men hur kommer jag igång igen med vanliga sim-kort?

Rosie

// Redigerat // - Ämnet har flyttats till bredband

Bäst svar av Adam

Hej Rosie,
 

Om lampan på routern lyser rött är min erfarenhet att:

  • SIM-kortet inte sitter i korrekt
  • SIM-kortet är låst med en PIN-kod


Kommer du åt routerns inställningssida (du måste va uppkopplad till routern via WiFi)? Den lås via 192.168.8.1. Där kan du med hjälp av våra routerguider på tre.se få hjälp med att kontrollera SIM-kortet, PIN-kod och om du är ansluten till mobilnätet.

Våra routerguider för Huawei E5573s: 
https://www.tre.se/privat/kundservice/mobiler-bredband/mobilguide?page=device/huawei/e5573s

Följ dessa guider:
Börja gärna med guiden för hur man sätter i SIM-kortet. Sitter det i korrekt, följ guiden för hur man ändrar PIN-kod. Kvarstår problemet: gå till “Ändra nätverk manuellt” och slutligen “Växla mellan 3G/4G).

Återkom om det inte löser sig!

Vänligen,
Adam

Visa original

  • 3Medarbetare
  • 3 mars 2020

Hej Rosie,
 

Om lampan på routern lyser rött är min erfarenhet att:

  • SIM-kortet inte sitter i korrekt
  • SIM-kortet är låst med en PIN-kod


Kommer du åt routerns inställningssida (du måste va uppkopplad till routern via WiFi)? Den lås via 192.168.8.1. Där kan du med hjälp av våra routerguider på tre.se få hjälp med att kontrollera SIM-kortet, PIN-kod och om du är ansluten till mobilnätet.

Våra routerguider för Huawei E5573s: 
https://www.tre.se/privat/kundservice/mobiler-bredband/mobilguide?page=device/huawei/e5573s

Följ dessa guider:
Börja gärna med guiden för hur man sätter i SIM-kortet. Sitter det i korrekt, följ guiden för hur man ändrar PIN-kod. Kvarstår problemet: gå till “Ändra nätverk manuellt” och slutligen “Växla mellan 3G/4G).

Återkom om det inte löser sig!

Vänligen,
Adam


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies