Skip to main content
Besvarat

Plötsligt reducerad hastighet mobilt bredband

  • 16 maj 2020
  • 3 svar
  • 618 visningar

Hastigheten i vårt nätverk som kör på ert mobila bredband (obegränsad surf). Har haft det många år med sedan cs två år sedan nytt simkort och modeem.

i mitten av veckan gick hastigheten ner till ca 1 mbit i nerladdning. Uppladdning ligger som det alltid har gjort på 1 a 2,5 mbit

Allting är som tidigare (utom nedladdningshastigheten), ingenting är flyttat, ingenting är ändrat. Allt är omstartat flera gånger de senaste dagarna.

Jag har haft nedladdingshastighet normalt 15 - ca 23 mbit, sällan om aldrig under 10 mbit med max hastighet en gång på 30 mbit (en natt i vintras). 

Jag befinner mig utanför Oskarshamn, utanför Kristdala och använder er mast i Bråbo.

Har använt ca 60 gig upp till nu i denna månaden.

Mitt kunder är XXXXXXXXXX

mvh

Stefan

// Redigerat // - Ämnet har flyttats till bredband - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer

Bäst svar av Sadeq_ubi66

Hej stefan tråkigt att höra har du testat göra en återställning på routern eller mäta hastigheten i appen bredbandskollen tyvärr kan inte vi som är här på tre community hjälpa till med så mycket när de kommer till sånt hära problem jag skulle rekommendera att du prövar o göra en fabriksåterställning på routern de kan du göra med hjälp av en återställnings knapp som finns nånstans i baksidan av routern hjälper inte detta så måste du kontakta 3S Kundservice 

Visa original

3 svar

Sadeq_ubi66
  • Proffs
  • 15 kommentarer
  • Svar
  • 16 maj 2020

Hej stefan tråkigt att höra har du testat göra en återställning på routern eller mäta hastigheten i appen bredbandskollen tyvärr kan inte vi som är här på tre community hjälpa till med så mycket när de kommer till sånt hära problem jag skulle rekommendera att du prövar o göra en fabriksåterställning på routern de kan du göra med hjälp av en återställnings knapp som finns nånstans i baksidan av routern hjälper inte detta så måste du kontakta 3S Kundservice 


Hej Sadeq,

Tack för tipset om återställning. Det höjde hastigheten till det som det brukade vara. Enl bredbandskollen som jag alltid använder är hastigheten just nu (23:10) 12 mbit ner, 1 upp och svarstiden 33ms.


Sadeq_ubi66
  • Proffs
  • 15 kommentarer
  • 16 maj 2020

Kul att det hjälpte hoppas de fortsätter bra


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies