Skip to main content
Besvarat

Mer 5g i Kvillebäcken, Hisingen, Göteborg 💥

• 20 juni 2021
  • 4 svar
  • 134 visningar

Martin 3 kund i 19år
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+35

Jag har lokaliserat 3 nya 5g-siter i Kvillebäcken på Hisingen. Tillsammans ger dom en snabb och stabil hastighet på över 800 M/bits och en svarstid nu på under 10 ms. @Erik @JeppePeppe @Emanuel @Nils @Fredrik W 

Ovan syns vad jag skulle tro är Ericsson Air-antenner? 

Kanske @Fredrik W kan svara på det? Och vad är det för Penta-antenn under? 🤔😀

Bäst svar av Fredrik W

Det stämmer att det är en Ericsson AIR antenn. Pentaband-antennen är också en Ericsson, 80010891 (fd Kathrein). En av flera olika modeller, och fabrikat, som används i vårt nät.

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

Fredrik W
3Medarbetare
Forum|alt.badge.img+7
  • 3Medarbetare
  • 20 juni 2021

Det stämmer att det är en Ericsson AIR antenn. Pentaband-antennen är också en Ericsson, 80010891 (fd Kathrein). En av flera olika modeller, och fabrikat, som används i vårt nät.

Martin 3 kund i 19år
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+35

@Fredrik W tack för återkopplingen! När jag är uppkopplad mot C-bandet ligger jag enbart på tilldelad frekvens vid dataöverföring eller jobbar nätet även med CA på LTE frekvenser ihop med C-bandet?? 

Fredrik W
3Medarbetare
Forum|alt.badge.img+7
  • 3Medarbetare
  • 20 juni 2021

Just nu endast C-band.

Martin 3 kund i 19år
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+35

@Fredrik W Att komma upp till 999 M/bits på en frekvens är väldigt bra här i Göteborg. Följer utbyggnaden veckovis och mäter dagligen på områden med 5g. Även grann-siter utan Ericsson Air-antenner får ta del av 5g på sätt och vis har jag märkt, lite som det "läcker" i nätet... 🤔

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies