Skip to main content
Besvarat

Värdelös uppkoppling med mobilt bredband

  • 19 mars 2023
  • 3 svar
  • 380 visningar

Hej,

 

Jag har använt mobilt bredband från er i ett halvår nu. Och det är fruktansvärt. M

Jag kommer ibland upp runt 30mbs. Har faktiskt haft nästan 47 vid ett tillfälle. 

Men oftast ser det ut som på bifogad bild. Hur kommer det sig att ni levererar ett så fruktansvärt undermåligt internet? Och varför är det inte bättre?

 

 

Bäst svar av frodrik91

Får en känsla över att det ser väldigt ostabilt ut .

Skulle nog säga att det är bra att höra av sig till kundservice och se om man bör göra en felanmälan / täckningsfelanmälan . Så dom kan utreda om det är något bakomliggande fel i området.

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

Om du bor i området som har möjlighet av “mycket god täckning “ på 4G , så bör det vara stabilare över tid , men även högre resultat kan tyckas.

 

 

 

 

/F

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

3 svar

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 1712 kommentarer
  • 20 mars 2023

Hejsan 🙂, @P.lindvist78 

Vilken router har du ? Är det Inseego FX2000 eller ser Zyxel Air appen annorlunda ut på Android.

 

För du samma resultat när du kör tester på dessa sidor ? Utan någon belastning på ditt internet för övrigt.Vid kopppling till 5 GHz , eller 2.4 Ghz banden.

 

https://www.bredbandskollen.se/

https://www.speedtest.net/

 

Vilket område på täckningskartan gäller detta ? Och vad har du för förutsättningar där.

https://www.tre.se/varfor-tre/tackning/tackningskarta

/F


  • Skribent
  • Nykomling
  • 1 kommentar
  • 20 mars 2023

Hej. Jag har Zyxel NR5103. På Bredbanskollen har jag gjort några mätningar också. Det skiljer inte mer än 3-4 mbps de gånger jag testkör. 

 

På täckningskartan ligger jag i Landskrona vilket enligt kartan ska vara “mycket god” täckning. 

/Peter


frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 1712 kommentarer
  • Svar
  • 21 mars 2023

Får en känsla över att det ser väldigt ostabilt ut .

Skulle nog säga att det är bra att höra av sig till kundservice och se om man bör göra en felanmälan / täckningsfelanmälan . Så dom kan utreda om det är något bakomliggande fel i området.

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

Om du bor i området som har möjlighet av “mycket god täckning “ på 4G , så bör det vara stabilare över tid , men även högre resultat kan tyckas.

 

 

 

 

/F


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies