Skip to main content
Besvarat

Galaxy watch 4 eSIM fungerar inte

  • 5 september 2021
  • 4 svar
  • 1527 visningar

CTVredvirus

Jag har köpt denna klocka https://www.komplett.se/product/1190316/mobil-klockor/smartwatches/samsung-galaxy-watch4-smartklocka-44mm-lte-silver

Och kan inte få ihång e sim på den, när jag försöker via wearable appen står det bara att din leverantör 3 supporterar inte denna klocka… ni har e sim för andra galaxy watch, hur långt tid tar det att fixa det för samsung senaste?

 

// Redigerat // - Ämnet har flyttats till smartklockor och tillbehör - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

Bäst svar av CTVredvirus

Uppdatering! Fick min s21 ultra igår, parade den med mobilen, stängde av wifi på mobilen och klockan kunde logga in sig på nätverk, så problemet är löst. På tele2s hemsida står det klart och tydligt att man måste ha en samsung telefon  har inte sett samma info hos 3 och samsung gör det inte lättare då de säger att deras klockor kan ha egen nätverk även utan samsung telefon.

Visa original

4 svar

Nils
Moderator
Forum|alt.badge.img+36
  • Moderator
  • 822 kommentarer
  • 9 september 2021

Hej @CTVredvirus och varmt välkommen till 3Community!

Jag kikade på hur det ser ut och enligt den information jag har här så ska det nu fungera med Galaxy Watch 4. Upplever du fortfarande problem?


CTVredvirus
  • Skribent
  • Skillad
  • 8 kommentarer
  • 9 september 2021

Hej Nils!

Ja jag har fortafarnde problem, värt att nämna är att jag för tillfället kör en xiaomi mi 10t pro som enligt samsung själva skall det inte spela roll för att klockan skall köra och registrera sig på ett nätverk. För säkerhetsskull så beställde jag en galaxy s21 ultra och skall testa med den. Jag bör ha telefonen innan veckan är slut och skall prova att aktivera e sim igen då. Kommer att höra av mig här så ni vet hur det gick.


CTVredvirus
  • Skribent
  • Skillad
  • 8 kommentarer
  • Svar
  • 11 september 2021

Uppdatering! Fick min s21 ultra igår, parade den med mobilen, stängde av wifi på mobilen och klockan kunde logga in sig på nätverk, så problemet är löst. På tele2s hemsida står det klart och tydligt att man måste ha en samsung telefon  har inte sett samma info hos 3 och samsung gör det inte lättare då de säger att deras klockor kan ha egen nätverk även utan samsung telefon.


Emanuel
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Pensionerad Moderator
  • 392 kommentarer
  • 24 september 2021

@CTVredvirus Vi tar vidare din feedback. Tack! :pray:


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies