Skip to main content
Besvarat

Inget internet i utlandet

• 8 augusti 2022
  • 1 svar
  • 60 visningar

Hej, jag är utanför Sverige i Polen, då ska jag resa till Tyskland, varför fungerar inte internet för mig?

// Redigerat // - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

Bäst svar av JeppePeppe

Hej @Mohammad Sammak! Välkommen till 3Community! 😊

Har du fortfarande det här problemet? Då kan det vara bra att dubbelkolla några saker.

1. Har du kikat så att dataroaming är aktiverad i inställningarna?
  2. Har du testat att söka efter nät manuellt, och välja vilken operatör du ska koppla upp dig mot i tyskland?
  3. Har du testat att nollställa nätverksinställningarna eller startat om telefonen?

Har du kontrollerat att dataroaming är igång, och du har testat att söka efter nät manuellt samt startat om telefonen, så finns det en risk att du har en spärr på ditt abonnemang. För att kontrollera detta behöver du kontakta vår kundservice här, så kan de kika och hjälpa dig med detta. 😁

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 10 augusti 2022

Hej @Mohammad Sammak! Välkommen till 3Community! 😊

Har du fortfarande det här problemet? Då kan det vara bra att dubbelkolla några saker.

1. Har du kikat så att dataroaming är aktiverad i inställningarna?
  2. Har du testat att söka efter nät manuellt, och välja vilken operatör du ska koppla upp dig mot i tyskland?
  3. Har du testat att nollställa nätverksinställningarna eller startat om telefonen?

Har du kontrollerat att dataroaming är igång, och du har testat att söka efter nät manuellt samt startat om telefonen, så finns det en risk att du har en spärr på ditt abonnemang. För att kontrollera detta behöver du kontakta vår kundservice här, så kan de kika och hjälpa dig med detta. 😁

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies