Skip to main content
Besvarat

utland grekland

  • 19 maj 2023
  • 1 svar
  • 138 visningar

Hej

jag är i Grekland och min surf funkar ej. Har dataroaming igång mm…

har jag en spärr för datatrafik? I så fall hur låser jag upp den?

Bäst svar av frodrik91

Hejsan 🙂, @Hejpådig 

Vad har du för surfpott ? Från 20 GB eller mer så ingår 3 Världen . Annars får man lägga till det .

https://www.tre.se/handla/tjanster/3varlden

Logga in på Mitt3 i App eller Webbläsaren.

 

https://www.tre.se/

Sen gå vidare till :

“Abonnemang → Telefonnumret → Abonnemangsdetaljer → Längst ner på vänster sida så står “Extra Tjänster “ och där står det “ Du har 3 Världen “ .

Om det inte står att du har 3 Världen . Så kan det vara att du har ett äldre abonnemang där inte det är aktiverat . Då behöver du kontakta 3 Kundservice så dom kan ta bort den åt dig.

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

Om du har 3 Världen . Så testa och byta Operatör/Mobilnät manuellt och se om det gör någon skillnad .

Utöver det , så kan det vara bra att testa med en simpel omstart av telefonen .


Även se så telefonen har senaste mjukvaran . Dock så tar det mycket surf och kan vara krångligt när man är utomlands. Så det kan vara bra att vara kopplad på Wi-Fi om man har möjlighet till det , så det inte tar ifrån sin surfpott och det tar slut. Och att man även behöver ha sin Pin-kod redo & alternativ lösenkod som man valt.

/F

Visa original

1 svar

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 1713 kommentarer
  • Svar
  • 20 maj 2023

Hejsan 🙂, @Hejpådig 

Vad har du för surfpott ? Från 20 GB eller mer så ingår 3 Världen . Annars får man lägga till det .

https://www.tre.se/handla/tjanster/3varlden

Logga in på Mitt3 i App eller Webbläsaren.

 

https://www.tre.se/

Sen gå vidare till :

“Abonnemang → Telefonnumret → Abonnemangsdetaljer → Längst ner på vänster sida så står “Extra Tjänster “ och där står det “ Du har 3 Världen “ .

Om det inte står att du har 3 Världen . Så kan det vara att du har ett äldre abonnemang där inte det är aktiverat . Då behöver du kontakta 3 Kundservice så dom kan ta bort den åt dig.

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

Om du har 3 Världen . Så testa och byta Operatör/Mobilnät manuellt och se om det gör någon skillnad .

Utöver det , så kan det vara bra att testa med en simpel omstart av telefonen .


Även se så telefonen har senaste mjukvaran . Dock så tar det mycket surf och kan vara krångligt när man är utomlands. Så det kan vara bra att vara kopplad på Wi-Fi om man har möjlighet till det , så det inte tar ifrån sin surfpott och det tar slut. Och att man även behöver ha sin Pin-kod redo & alternativ lösenkod som man valt.

/F


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies