Skip to main content
Besvarat

Hemförsäkring skada

• 9 juni 2019
  • 1 svar
  • 168 visningar

Hej!
Igår åkte mobilen i golvet och glaset sprack givetvis. Jag har anmält skadan till mitt försäkringsbolag där jag har hemförsäkring. Behöver jag blanda in tre eller Apple på något sätt också? ( det gäller in iPhone 8 där abonnemanget kan förlängas tidigast i september i år)

Bäst svar av Pettersson

Hej,

det beror på hur försäkringsbolaget vill att reparationen ska gå till. Fråga dem om de har någon verkstad de vill att du lagar glaset hos. Viktigt att tänka på är att du gör det hos en auktoriserad verkstad, så att inget annat börjar krångla efteråt. :)

Så nej, du behöver egentligen inte prata med varken Apple eller 3 gällande detta, om du inte använder någon av deras verkstäder.
Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

1 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2687 kommentarer
  • Svar
  • 9 juni 2019
Hej,

det beror på hur försäkringsbolaget vill att reparationen ska gå till. Fråga dem om de har någon verkstad de vill att du lagar glaset hos. Viktigt att tänka på är att du gör det hos en auktoriserad verkstad, så att inget annat börjar krångla efteråt. :)

Så nej, du behöver egentligen inte prata med varken Apple eller 3 gällande detta, om du inte använder någon av deras verkstäder.

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies