Skip to main content
Besvarat

mitt wifi har slutat fungera, men min tv fungerar

• 22 april 2023
  • 4 svar
  • 77 visningar

Från tjänstefördelaren har jag 2 kablar. En går till min router (denna har slutat polla och fungera) den andra går till min tv puck, den fungerar.

Bäst svar av Gary cedergren

Problemet var att ip-only reparerade förbindelsen, men glömde starta min 192 adress för routern. Sen fungerade det.

Men får med jämna avbrott på 1 sek. Sen startar den vidare.

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

4 svar

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 1712 kommentarer
  • 22 april 2023

Hejsan 👋🏻 , @Gary cedergren 

Vilken router är det du har ? Zyxel 5103E inomhus router eller någon annan . 

Om jag förstår dig rätt . Så har du en nätverkskabel ifrån din bredbandsrouter till en annan router som ger ut Wi-Fi / trådlöst nätverk ? 

Och så har du även en nätverkskabel ifrån din bredbandsrouter till en tv box / tjänst eller liknande enhet ? 

/ F  

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 1405 kommentarer
  • 28 april 2023

Hejsan @Gary cedergren!

Hur har det gått?

Hunnit läsa svaret som @frodrik91 skrev? 😊

• Skribent
  • Nykomling
  • 1 kommentar
  • Svar
  • 28 april 2023

Problemet var att ip-only reparerade förbindelsen, men glömde starta min 192 adress för routern. Sen fungerade det.

Men får med jämna avbrott på 1 sek. Sen startar den vidare.

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 1712 kommentarer
  • 28 april 2023

Om du får jämna avbrott på tv kanalerna så är det bra att vända sig till ip-only så får dom se vad felet kan vara ifrån deras håll.

/F

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies